فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

فدراسيون فوتبال اسكاتلند

برنامه تغذيه فوتبال

فدراسيون فوتبال اسكاتلند ممنوعيت حرفه اي خود را در سال 1893 لغو كرد و 560 بازيكن به عنوان حرفه اي ثبت شدند.

تيم هاي اوليه زنان انگليسي ، مانند ديك ، خانم هاي كر از پرستون ، آنقدر محبوب بودند كه مسابقات آنها براي خيريه ها پول جمع آوري كرد. اولين مسابقه ثبت شده فوتبال زنان ، در 23 مارس 1895 ، در انگلستان بين يك تيم شمالي و جنوبي برگزار شد. مسابقات جمع آوري كمك مالي علي رغم اعتراضات ادامه يافت. حداكثر دستمزد براي بازيكنان در نظر گرفته شد ، بازيكنان اين امر را به چالش كشيدند و در سال 1909 به اعتصاب نزديك شدند ، اما پنجاه سال ديگر نبود تا حداكثر دستمزد لغو شود. در سال 1921 ، بازي زنان در زمين ليگ FA ممنوع شد. در تاريخ FA آمده است كه اين ممنوعيت "بازي را به طور م destroyedثر" در 40 سال آينده در انگلستان نابود كرد. هاكوآ وين احتمالاً اولين باشگاهي غير بريتانيايي بود كه در طول دهه 1920 به بازيكنان خود پول پرداخت كرد [نياز به نقل قول].

در سال 1934 باشگاه سوئدي مالمو FF پس از اينكه مشخص شد آنها به بازيكنان خود دستمزد مي دهند از ليگ برتر حذف شد ، چيزي كه در آن زمان در فوتبال سوئد مجاز نبود.
فوتبال زمان جنگ
مقالات اصلي: فوتبال اتحاديه در طول جنگ جهاني اول و فوتبال اتحاديه در طول جنگ جهاني دوم

بين سالهاي 1915 تا 1919 فوتبال اتحاديه در انگلستان تعليق شد. بسياري از فوتباليست ها براي جنگ در جنگ ثبت نام كردند و در نتيجه بسياري از تيم ها از بين رفتند و به جاي آنها بازيكنان مهمان را به ميدان آوردند. ليگ فوتبال و جام حذفي متوقف شد و به جاي آنها مسابقات ليگ منطقه اي ايجاد شد. حضور در اين مسابقات در سوابق رسمي بازيكنان محاسبه نمي شود.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۶:۰۴ توسط:راتا موضوع:

مهارت هاي توپ پيسو

برنامه تغذيه فوتبال

يك شاعر ناشناس مهارت هاي توپ پيسو را مي ستايد:

    اگر خوشحال باشيد كه توپ پرنده را برگردانيد ، يا آن را هنگام افتادن روي زمين بازيابي كنيد و با حركتي شگفت انگيز دوباره آن را در حين پرواز قرار دهيد ، چابكي شما كمتر نيست. براي تماشاي چنين نمايشي مردم همچنان در انبار باقي مي مانند و كل جمعيت ناگهان بازي هاي خود را رها مي كنند.

Julius Pollux  شامل harpastum و phaininda در ليست بازي هاي توپ است:

    Phaininda نام خود را از Phaenides ، كه اولين بار آن را اختراع كرد ، يا از phenakizein (براي فريب) ،  گرفته شده است ، زيرا آنها برخلاف انتظار توپ را به يك مرد نشان مي دهند و سپس به ديگري مي اندازند. به احتمال زياد اين بازي همان بازي با توپ كوچك است كه نام خود را از هارپازين (براي ربودن) گرفته است و شايد كسي بازي با توپ نرم را به همين نام صدا كند.

سيدونيوس آپوليناريس در يكي از نامه هاي خود بازي توپ را شرح مي دهد:

    و اكنون فيليماتيوس برجسته خود را محكم به تيمهاي بازيكنان پرتاب كرد ، مانند قهرمان ويرژيل ، "جرات كرد دست خود را به وظيفه جواني بگذارد". او در جواني خود بازيكن فوق العاده اي بود. اما بارها و بارها ، او به دليل شوك برخي دونده ها از وسط از موقعيت خود در بين بازيكنان ثابت مجبور شد و به خط مياني رانده شد ، جايي كه توپ از كنار او عبور مي كرد ، يا روي سر او پرتاب مي شد. و او نتوانست آن را رهگيري يا رد كند. بيش از يك بار او مستعد شد و مجبور شد تا آنجا كه مي توانست خود را از چنين فروپاشي ها نجات دهد. طبيعتاً او اولين كسي بود كه از استرس بازي كنار رفت.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۲۳:۱۴ توسط:راتا موضوع:

فناوري خط دروازه

برنامه تغذيه فوتبال

فناوري خط دروازه براي اندازه گيري استفاده مي شود اگر كل توپ از خط دروازه عبور كرده و در نتيجه تعيين كند كه آيا يك گل به ثمر رسيده است يا خير. اين مورد براي جلوگيري از مشاجره مطرح شد. كمك داوران ويدئويي (VAR) نيز به طور فزاينده اي در مسابقات سطح بالا معرفي شده اند تا از طريق بازپخش ويديويي به مقامات كمك كنند تا اشتباهات واضح و آشكار را اصلاح كنند. چهار نوع تماس وجود دارد كه مي توان آنها را مورد بررسي قرار داد: هويت اشتباه در اعطاي كارت قرمز يا زرد ، گلها و اينكه آيا در حين ايجاد تخلف صورت گرفته است ، تصميمات مستقيم كارت قرمز و تصميمات پنالتي.
توپ
مطلب اصلي: توپ (فوتبال اتحاديه)

توپ كروي با محيط بين 68 تا 70 سانتي متر (27 و 28 اينچ) ، وزني در محدوده 410 تا 450 گرم (14 تا 16 اونس) و فشار بين 0.6 تا 1.1 اتمسفر استاندارد (8.5 و 15.6) پوند بر اينچ مربع) در سطح دريا. در گذشته اين توپ از پانل هاي چرمي دوخته شده بود ، با يك مثانه لاتكس براي فشار دادن ، اما توپ هاي مدرن در تمام سطوح بازي اكنون مصنوعي هستند.
گام صدا
مطلب اصلي: زمين فوتبال

همانطور كه قوانين در انگلستان تدوين شد و در ابتدا تنها توسط چهار اتحاديه فوتبال انگليس در IFAB اداره مي شد ، ابعاد استاندارد يك زمين فوتبال در ابتدا در واحدهاي شاهنشاهي بيان شد. قوانين در حال حاضر ابعاد را با معادل متريك تقريبي (به دنبال واحدهاي سنتي در داخل پرانتز) بيان مي كنند ، اگرچه استفاده از واحدهاي امپرياليستي در كشورهاي انگليسي زبان با سابقه نسبتاً اخير اندازه گيري (يا فقط اندازه گيري جزئي) مانند انگلستان رايج است.

طول زمين يا ميدان براي مسابقات بين المللي بزرگسالان در محدوده 100-110 متر (110-120 yd) و عرض آن در محدوده 64-75 متر (70-80 yd) است. زمينهاي مسابقات غير بين المللي ممكن است طول 90-120 متر (100-130 متر) و عرض 45-90 متر (50-100 متر) باشد ، به شرطي كه زمين مربع نشود. در سال 2008 ، IFAB ابتدا اندازه ثابت 105 متر (115 متر) و عرض 68 متر (74 متر) را به عنوان ابعاد استاندارد زمين بازيهاي بين المللي تصويب كرد؛ با اين حال ، اين تصميم بعداً متوقف شد و هرگز به تصويب نرسيد. در واقع اجرا شد.

خطوط مرزي بلندتر خطوط تماس هستند ، در حالي كه مرزهاي كوتاهتر (كه اهداف بر روي آنها قرار گرفته است) خطوط هدف هستند. يك گل مستطيلي روي هر خط دروازه ، در ميانه راه بين دو خط تماس قرار گرفته است. لبه هاي داخلي تيرهاي عمودي دروازه بايد 32/7 متر (24 فوت) از هم فاصله داشته باشند و لبه زيرين تير افقي كه توسط تيرهاي دروازه پشتيباني مي شود بايد 2.44 متر (8 فوت) از سطح زمين بالاتر باشد. تورها معمولاً پشت دروازه قرار مي گيرند ، اما طبق قوانين لازم نيست.

جلوي دروازه محوطه جريمه قرار دارد. اين منطقه با خط دروازه مشخص مي شود ، دو خط از خط دروازه 16.5 متر (18 متر) از تيرك دروازه ها شروع مي شود و 16.5 متر (18 متر) عمود بر خط دروازه امتداد مي يابد و خطي به آنها متصل مي شود. اين منطقه عملكردهاي متعددي دارد كه برجسته ترين آنها اين است كه دروازه بان در كجا مي تواند توپ را اداره كند و جايي كه خطاي پنالتي توسط يكي از اعضاي تيم مدافع با يك ضربه پنالتي مجازات مي شود. علائم ديگر موقعيت توپ يا بازيكنان در ضربات ، ضربات گل ، ضربات پنالتي و ضربات كرنر را مشخص مي كند.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۵:۱۵ توسط:راتا موضوع:

فوتبال بر اساس مجموعه اي از قوانين

برنامه تغذيه فوتبال

فوتبال بر اساس مجموعه اي از قوانين معروف به قوانين بازي انجام مي شود. دور توپ 68-70 سانتي متر (27-28 اينچ) است و به آن فوتبال مي گويند. دو تيم با يكديگر رقابت مي كنند تا توپ را وارد دروازه تيم ديگر (بين تيركها و زير تير) كنند و در نتيجه يك گل به ثمر برسانند. بازيكنان مجاز به لمس توپ با دست يا بازو در حين بازي نيستند ، مگر دروازه بانان داخل محوطه جريمه. بازيكنان ممكن است از هر قسمت ديگري از بدن خود براي ضربه زدن يا ارسال توپ استفاده كنند و عمدتا از پاي خود استفاده مي كنند. تيمي كه گلهاي بيشتري در پايان بازي به ثمر برساند برنده است. اگر هر دو تيم به تعداد مساوي گل زده باشند ، يا مساوي اعلام مي شود يا بازي بسته به نوع مسابقات به وقت اضافي يا ضربات پنالتي مي انجامد. هر تيم توسط يك كاپيتان هدايت مي شود كه تنها يك مسئوليت رسمي بر اساس قوانين بازي دارد: نمايندگي تيم خود در پرتاب سكه قبل از شروع يا ضربات پنالتي.

فوتبال بين المللي توسط فدراسيون بين المللي اتحاديه فوتبال (FIFA ؛ فرانسوي: Fédération Internationale de Football Association) اداره مي شود كه هر چهار سال يكبار جام جهاني زنان و مردان را برگزار مي كند. جام جهاني فوتبال مردان از سال 1930 هر چهار سال يكبار برگزار مي شود ، به استثناي مسابقات 1942 و 1946 ، كه به دليل جنگ جهاني دوم لغو شد. تقريباً 190-200 تيم ملي در مسابقات مقدماتي در محدوده كنفدراسيون هاي قاره اي براي حضور در فينال رقابت مي كنند. مسابقات فينال هر چهار سال يكبار برگزار مي شود و 32 تيم ملي در طول چهار هفته با هم رقابت مي كنند. اين مسابقات معتبرترين مسابقات فوتبال مردان در جهان است و پربيننده ترين و دنبال شده ترين رويداد ورزشي در جهان است كه از بازي هاي المپيك فراتر رفته است. به به طور مشابه ، جام جهاني فوتبال زنان از سال 1991 هر چهار سال يكبار برگزار مي شود ، هرچند فوتبال از زماني كه وجود داشت توسط زنان انجام مي شد. ركورد شكني 1.12 ميليارد بيننده جام جهاني فوتبال زنان 2019 فرانسه را تماشا كردند.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۰:۳۹ توسط:راتا موضوع:

تكنيك هاي بحث برانگيز فوتبال

برنامه تغذيه فوتبال

تكنيك هاي بحث برانگيز

    مبارزه با نيزه (پرتاب خطرناك) - (غيرقانوني در هر دو كد راگبي و قوانين استراليا)
    تكل بالا (برخورد غيرقانوني با سر بالا)-ليگ راگبي و قوانين استراليا (همچنين به Coathanger مراجعه كنيد)
    دست و پنجه نرم كردن - يك روش بحث برانگيز مبارزه با راگبي ليگ شبيه به خفگي.
    تكل بال مرغ - در ليگ راگبي ممنوع است
    رويارويي با يقه اسب-در فوتبال گريديرون توسط NFL ، NCAA و CFL ممنوع شده است. اين تكل شامل مدافع است كه دست خود را به داخل يقه حامل توپ مي رساند ، يقه (و معمولاً يقه پد شانه ها) را گرفته و بازيكن را مستقيم به پايين يا عقب و پايين مي كشد. اين تكل به طور بالقوه مي تواند صدمات شديدي به گردن ، پاها و مچ پاي بازيكن تكل زده وارد كند. اين "مقابله با تجهيزات" تلقي مي شود ، به اين معني كه تجهيزات محافظتي كه بازيكنان استفاده مي كنند همان چيزي است كه براي ايجاد تكل استفاده مي شود (به طور مشابه ، يك تكه ماسك صورت به عنوان "تكل تجهيزات" در نظر گرفته مي شود). يقه اسب هنگامي كه وي روي ويليامز روي گيرنده وسيع فيلادلفيا ايگلز Terrell Owens اجرا كرد ، توسط ايمني رايگان دالاس كابوي بدنام شد.

ضربه (فوتبال)

ضربه زدن مهارتي است كه در بسياري از انواع فوتبال استفاده مي شود ، از جمله:

    فوتبال آمريكايي
    فوتبال اتحاديه
    استراليا فوتبال را اداره مي كند
    فوتبال كانادا
    فوتبال گاليك
    قوانين بين المللي فوتبال
    ليگ راگبي
    اتحاديه راگبي

لگد زدن عبارت است از حركت دادن توپ با ضربه زدن به پا يا بسته به نوع ورزش ، ساق پا. لگد زدن بيشتر در فوتبال اتحاديه رايج است ، جايي كه فقط دو دروازه بان مجاز به استفاده از دست خود هستند. همچنين اين روش اصلي انتقال توپ در فوتبال استراليايي و فوتبال گاليك است. در حالي كه اكثر ورزشها اجازه مي دهند امتيازها با روشهاي ديگري غير از ضربه زدن به ثمر برسد ، در قوانين استراليا ضربه زدن به دروازه فوتبال تنها روش مجاز براي زدن گل و كسب حداكثر شش امتياز است. لگد زدن در ليگ راگبي ، اتحاديه راگبي ، فوتبال آمريكا و فوتبال كانادا كمتر مورد استفاده قرار مي گيرد و ممكن است به موقعيت هاي تخصصي محدود شود ، اما همچنان يك مهارت تاكتيكي مهم در هر ورزش است.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۸:۳۱ توسط:راتا موضوع:

تنها روش هاي قرار دادن توپ از طريق دروازه

برنامه تغذيه فوتبال

 تنها روش هاي قرار دادن توپ از طريق دروازه هستند كه به تيم ضربه زننده امتياز مي دهد. اگر توپ از پشت دروازه به بيرون پرتاب شود يا از روي دروازه به بيرون پرتاب شود هيچ امتيازي به دست نمي آيد (به استثناي مورد اخير ، در فوتبال داخل سالن آمريكا ، جايي كه برخي از ليگ ها يك امتياز واحد اعطا مي كنند).

در هر دو ورزش ، ساختار دروازه شامل يك تير افقي معلق 10 فوت (3.0 متر) از زمين و تيرك هاي دروازه (در اصطلاح عاميانه به عنوان "راست" ناميده مي شود) 18 فوت 6 اينچ (5.64 متر) از هم فاصله دارند و حداقل 35 فوت (11) امتداد دارند. م) بالاي نوار عرضي. در سطوح پايين بازي ، دروازه ها ممكن است بيشتر از هم قرار بگيرند و/يا تا بالاي تير افقي گسترش نيابند. به عنوان مثال ، در فوتبال دبيرستاني پست ها 23 فوت 4 اينچ (7.11 متر) از هم فاصله دارند. قوانين NFL و CFL حكم مي كنند كه يك نوار به بالاي هر پست دروازه وصل شود. اهداف بر روي زمين متمركز است ، اما روي خطوط مختلف: در فوتبال آمريكا ، آنها روي "خط پايان" (در انتهاي منطقه انتهايي) و در فوتبال كانادا ، روي "خط دروازه" (ابتداي منطقه انتهايي) قرار دارند. به ممكن است يك تور جمع شونده در پشت دروازه ، بسيار فراتر از زمين بازي قرار داده شود تا از ورود توپ به مناطق تماشاچي جلوگيري شود.

تا اواسط دهه 1960 ، تيرهاي دروازه از نظر طراحي شبيه به پست هاي راگبي بودند ، در حالي كه نوار عرضي و راست به وسيله ايستاده هايي كه مستقيماً در زير قائمه ها (به شكل حرف "H") نصب شده بود ، پشتيباني مي شد. يك طرح انتقالي از آن زمان مجموعه دوقلوها را حفظ كرد اما آنها را در پشت نوار عرضي قرار داد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۹:۵۲ توسط:راتا موضوع:

قوانين فوتبالي

برنامه تغذيه فوتبال

بررسي اجمالي

بازيكنان فوتبال را پيش مي برند ، يك توپ چرمي كروي شبيه به واليبال ، در زمين با تركيبي از حمل ، گزاف گويي ، لگد زدن ، پاس دستي و انفرادي (انداختن توپ و سپس لگد زدن توپ به سمت بالا در دستان). در بازي دو نوع امتياز وجود دارد: امتياز و گل. يك امتياز براي لگد زدن يا ارسال دستي توپ از روي تير افقي تعلق مي گيرد كه توسط داور پرچم سفيد را نشان مي دهد. يك گل براي ضربه زدن توپ به زير تير افقي به تور تعلق مي گيرد كه توسط داور نشان داده مي شود و پرچم سبز را بلند مي كند. پست هاي فوتبال گاليك مشابه ساير كدهاي فوتبالي است و شامل يك دروازه بان ، 6 مدافع ، دو هافبك و 6 مهاجم با تعداد متغير تعويض است.
زمين بازي

زمين گاليك از جهاتي شبيه به زمين راگبي است اما بزرگتر است. زمين چمن مستطيل شكل است ، طول آن 130-145 متر (142-159 يارد) و عرض آن 80-90 متر (87-98 متر) است. در هر انتهاي دروازه هايي به شكل H وجود دارد كه از دو پست تشكيل شده اند كه معمولاً 6 تا 7 متر (20 تا 23 فوت) ارتفاع دارند ، 6.5 متر (21 فوت) از هم فاصله دارند و 2.5 متر (8.2 فوت) بالاتر از سطح زمين متصل مي شوند. توسط يك تير افقي يك توري كه پشت دروازه امتداد دارد به تير عمودي و تيركهاي پايين تر وصل شده است. از همان زمين براي پرتاب استفاده مي شود. GAA ، كه هر دو ورزش را سازماندهي مي كند ، براي تسهيل استفاده دوگانه تصميم گرفت. خطوط در فواصل 13 متر (14 yd) ، 20 متر (22 yd) و 45 متر (49 yd) (65 متر يا 71 يارد در حال پرتاب) از هر خط انتهايي مشخص مي شوند. تيمهاي جوانان از زمينهاي كوتاهتر و گلهاي كوچكتر استفاده مي كنند.
مدت زمان
اكثريت فوتبال بزرگسالان و همه مسابقات جزئي و زير 21 سال به مدت 60 دقيقه به دو نيمه 30 دقيقه اي تقسيم مي شوند ، به استثناي بازيهاي بين شهري بزرگسالان كه 70 دقيقه (دو نيمه 35 دقيقه اي) به طول مي انجامند. قرعه كشي ها با تكرار بازي يا 20 دقيقه وقت اضافي (دو نيمه 10 دقيقه اي) تعيين مي شود. نوجوانان در برخي موارد نيم 20 دقيقه يا 25 دقيقه وقت دارند. وقفه نيمه وقت 5 تا 15 دقيقه طول مي كشد. مسابقات قهرماني 30 دقيقه وقفه دارند.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۵:۲۳ توسط:راتا موضوع:

موقعيت هاي رو به جلو در فوتبال

برنامه تغذيه فوتبال

موقعيت هاي رو به جلو به طور سنتي به شرح زير تعيين مي شوند:

    بازيكنان پشتيبان يا مهاجمان رديف جلو (شماره 8 و 10) معمولاً بزرگترين بازيكنان ميدان هستند. آنها در مركز خط قرار گرفته اند. طرفدار يك "مجري" خواهد بود و مخالفان را از حمله به مركز خط دفاعي منصرف مي كند و در حمله ، با بالا بردن توپ به خط حمله به تيم شتاب مي دهد.
    قلاب (شماره 9) به احتمال زياد نقش نيمه ساختگي را بازي مي كند. در دفاع معمولاً هكري در وسط خط در برابر وسايل حريف و رديف دوم دفاع مي كند. هوكر مسئول سازماندهي دفاع در وسط زمين خواهد بود. در حمله به عنوان نيمه ساختگي ، اين بازيكن مسئول شروع بازي از هر بازي توپ است يا توپ را به بازيكن راست ارسال مي كند ، يا در مواقع مناسب ، از نيمه ساختگي فرار مي كند. بسيار مهم است كه قلاب بتواند به خوبي عبور كند. به طور سنتي ، شكارچيان توپ را در اسكرام "قلاب" مي كردند. هوكرها احتمالاً بيشتر از هر بازيكن ديگري در زمين تكل مي زنند. قلاب هميشه درگير بازي است و بايد بسيار متناسب باشد. آنها بايد اطلاعات بسيار خوبي از بازي و بازيكنان اطراف خود داشته باشند.
    فورواردهاي رديف دوم (شماره 11 و 12) رديف دوم امروزي بسيار شبيه به يك مركز است و انتظار مي رود سريعتر ، متحرك تر و مهارت هاي بيشتري نسبت به سرپناه داشته باشد و در سه چهارم بازي كند و قدرت را تقويت كند. حمله و دفاع وقتي توپ به بيرون ارسال مي شود. رديف دوم خوب مهارت ها و مسئوليت هاي وسايل و وسايل مورد نياز خود را در طول بازي تركيب مي كند.
    فوروارد رول يا قفل (شماره 13) تنها فوروارد در رديف سوم (آخرين) اسكرام است. آنها معمولاً يكي از قوي ترين بازيكنان زمين هستند كه در تمام وظايف هجومي و دفاع كل زمين را پوشش مي دهند. به طور معمول ، آنها دونده هاي بزرگ توپ هستند كه گهگاه مي توانند به عنوان يك پاس عبور يا يك گزينه ضربه زدن وارد زمين شوند. اين غير معمول نيست كه قفل ها داراي مهارت هاي پنج هشتم باشند و نقش مشابهي را در تيم بازي كنند.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۵:۲۷ توسط:راتا موضوع: