فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

اولين بازي فوتبال بين دانشگاهي آمريكا

برنامه تغذيه فوتبال

يكي از شركت كنندگان در بازي شامل دانشجويان دانشگاه تورنتو (سر) ويليام مولاك، بعداً رئيس مدرسه بود. در سال 1864، در كالج ترينيتي، تورنتو، F. Barlow Cumberland، Frederick A. Bethune و Christopher Gwynn، يكي از بنيانگذاران ميلتون، ماساچوست، قوانيني را بر اساس فوتبال راگبي ابداع كردند. سپس در سال 1868 باشگاه فوتبال مونترال در كانادا يك "بازي دويدن" شبيه فوتبال راگبي آغاز كرد.

در 6 نوامبر 1869، راتگرز در يك بازي با پرينستون روبرو شد كه با توپ گرد انجام مي شد و مانند همه بازي هاي اوليه، از قوانين بداهه استفاده مي كرد. معمولاً به عنوان اولين بازي فوتبال بين دانشگاهي آمريكا در نظر گرفته مي شود.

فوتبال مدرن آمريكاي شمالي از مسابقه اي بين دانشگاه مك گيل مونترال و دانشگاه هاروارد در سال 1874 شكل گرفت. در طول بازي، دو تيم به طور متناوب بين قوانين راگبي كه توسط مك گيل استفاده مي شد و قوانين بازي بوستون كه توسط هاروارد استفاده مي شد، تغيير كردند. در عرض چند سال، هاروارد هم قوانين مك گيل را پذيرفت و هم ساير تيم هاي دانشگاهي ايالات متحده را متقاعد كرد كه همين كار را انجام دهند. در 23 نوامبر 1876، نمايندگان هاروارد، ييل، پرينستون و كلمبيا در كنوانسيون Massasoit در اسپرينگفيلد، ماساچوست ملاقات كردند و موافقت كردند كه اكثر قوانين اتحاديه فوتبال راگبي، با برخي تغييرات را بپذيرند.

در سال 1880، والتر كمپ، مربي ييل، كه در كنوانسيون هاي خانه ماساسويت كه در آن قوانين مورد بحث و تغيير قرار مي گرفت، به يكي از افراد ثابت تبديل شده بود، تعدادي نوآوري عمده ابداع كرد. دو مهم‌ترين تغيير قوانين كمپ كه بازي آمريكايي را از راگبي جدا مي‌كرد، جايگزيني اسكرماژ با خط تيراندازي و ايجاد قوانين پايين و فاصله بود. با اين حال، فوتبال آمريكايي همچنان يك ورزش خشن باقي ماند كه در آن برخورد اغلب منجر به جراحات جدي و گاهي اوقات حتي مرگ مي شد. اين امر باعث شد رئيس جمهور ايالات متحده تئودور روزولت با نمايندگان فوتبال از هاروارد، ييل و پرينستون در 9 اكتبر 1905 جلسه اي برگزار كند و از آنها بخواهد تغييرات اساسي ايجاد كنند. يكي از تغيير قوانيني كه در سال 1906 ارائه شد و براي باز كردن بازي و كاهش آسيب ديدگي ابداع شد، معرفي پاس قانوني به جلو بود. اگرچه سال‌ها از آن كم استفاده شد، اما ثابت شد كه اين يكي از مهم‌ترين تغييرات قوانين در ايجاد بازي مدرن است.

در طول سال‌ها، كانادا برخي از پيشرفت‌هاي فوتبال آمريكايي را جذب كرد تا آن را از يك بازي راگبي متمايز كند. در سال 1903، اتحاديه فوتبال راگبي انتاريو قوانين Burnside را به تصويب رساند، كه در ميان سايرين، خط نزاع و سيستم پايين و فاصله را از فوتبال آمريكايي اجرا كرد. فوتبال كانادا سپس در سال 1929 پاس قانوني به جلو را اجرا كرد.[124] فوتبال آمريكايي و كانادايي همچنان كدهاي متفاوتي هستند كه ناشي از تغييرات قوانيني است كه طرف آمريكايي از مرز پذيرفته است اما طرف كانادايي اين كار را نكرده است.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۴:۲۸ توسط:راتا موضوع:

اصطلاحات فوتبال انگليسي

برنامه تغذيه فوتبال

اصطلاحات ديگر
به غير از نام خود بازي، ساير كلمات خارجي مبتني بر اصطلاحات فوتبال انگليسي شامل نسخه‌هايي در بسياري از زبان‌هاي كلمه گل (اغلب در زبان‌هاي عاشقانه gol) هستند. در سوئيس آلماني زبان، schútte (بازل) يا tschuutte (زوريخ)، كه از انگليسي شوت گرفته شده است، به معناي «فوتبال بازي كردن» است. همچنين كلمات مشتق شده از kick به آلماني (اسم Kicker) و سوئدي (فعل kicka) راه پيدا كرده اند. در فرانسه le پنالتي به معناي ضربه پنالتي است. با اين حال، عبارت tir au but (ضربه هاي روشن روي دروازه) اغلب در چارچوب ضربات پنالتي استفاده مي شود. در پرتغالي برزيل، به دليل حضور فراگير فوتبال در فرهنگ برزيل، بسياري از كلمات مرتبط با اين ورزش به زبان روزمره راه پيدا كرده اند، از جمله فعل chutar (از شوت كردن) - كه در ابتدا به معناي "لگد زدن به فوتبال" بود، اما اكنون رايج ترين معادل فعل انگليسي "to kick" است. در بلغارستان به ضربه پنالتي دوزپا (дузпа، از كلمات فرانسوي douze pas - دوازده قدم) مي گويند. در ايتاليا، در كنار اصطلاح calcio، اغلب از pallone (به معناي واقعي كلمه در ايتاليايي توپ) استفاده مي شود، به ويژه در سيسيل (u palluni). در هنگ كنگ، 十二碼 (به معناي واقعي كلمه ده دو ياردي، كه ده دو به معناي دوازده است) به ضربه پنالتي اشاره دارد كه در فاصله 12 ياردي از خط دروازه قرار دارد.

اين مطلب در مورد انواع فوتبال است.

فوتبال خانواده اي از ورزش هاي گروهي است كه به درجات مختلف شامل ضربه زدن به توپ براي به ثمر رساندن گل مي شود. Unqualified، كلمه فوتبال معمولاً به معناي شكلي از فوتبال است كه در جايي كه از اين كلمه استفاده مي شود محبوب ترين است. ورزش‌هايي كه معمولاً فوتبال ناميده مي‌شوند شامل فوتبال انجمني (معروف به فوتبال در آمريكاي شمالي و اقيانوسيه) است. فوتبال گريديرون (به ويژه فوتبال آمريكايي يا فوتبال كانادا)؛ استراليا بر فوتبال حاكم است. اتحاديه راگبي و ليگ راگبي؛ و فوتبال گاليك. اين اشكال مختلف فوتبال به ميزان متفاوتي منشأ مشترك دارند و به عنوان كدهاي فوتبال شناخته مي شوند.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۵۲ توسط:راتا موضوع:

ليست پخش كنندگان ليگ 1

برنامه تغذيه فوتبال

پوشش رسانه اي

در فرانسه، Ligue de Football Professionnel قرارداد پخش انحصاري با كانال هاي تلويزيوني پريميوم، Canal+ و beIN Sports داشت. كانال اخير توسط شبكه تلويزيوني الجزيره مستقر در قطر اداره مي شود. توافق با الجزيره كه در 23 ژوئن 2011 به دست آمد، 510 ميليون يورو در چهار فصل به LFP پرداخت مي كند. پس از اعلام توافق، مشخص شد كه Canal + چهار بسته تلويزيوني را به دست آورده است، در حالي كه beIN Sports دو بسته را به دست آورده است.

در سال 2018، Mediapro سه بسته از چهار بسته اصلي حقوق رسانه LFP را براي سال‌هاي 2020-21 تا 2024 به دست آورد و تا حد زيادي جايگزين Canal+ شد. beIN Sports "لات 3" را حفظ كرد كه شامل دو مسابقه در هفته در شنبه‌ها و يكشنبه‌ها بعدازظهر است. انتظار مي رفت Mediapro يك كانال جديد براي نگهداري اين حقوق ايجاد كند. beIN Sports بعداً مجوز فرعي اين بسته را به Canal+ داد. در ژوئن 2020، Mediapro اعلام كرد كه با TF1 همكاري مي‌كند تا كانال جديد را با نام Téléfoot نامگذاري كند - يك برنامه توسعه‌يافته از برنامه طولاني مدت فوتبال TF1 به همين نام. به عنوان بخشي از توافق، Téléfoot از استعدادها و منابع TF1 استفاده خواهد كرد، با ميزبانان برنامه Grégoire Margotton و Bixente Lizarazu به عنوان تيم اصلي پخش حداقل 20 مسابقه در هر فصل.

Mediapro به دنبال مذاكره مجدد در مورد قرارداد خود به دليل تأثير مالي COVID-19، در اكتبر 2020 شروع به عدم پرداخت حقوق خود به LFP كرد. مدير عامل LFP، آرنو روگر، در اكتبر 2020 اظهار داشت كه اگر نتوانند اختلاف با Mediapro را حل كنند، ممكن است مجبور شوند يك پخش كننده جديد را دنبال كنند. در دسامبر 2020، گزارش شد كه Mediapro در حال آماده شدن براي پايان دادن به Téléfoot است، پس از اينكه موافقت كرد LFP براي دو پرداخت حق از دست رفته را جبران كند. در فوريه 2021، Canal+ به توافق موقتي دست يافت تا بسته‌هاي حقوقي را كه مدياپرو در اختيار داشت براي بقيه فصل به دست آورد و بعداً مجوز فرعي Ligue 2 را به beIN داد. Téléfoot در 8 فوريه 2021 تعطيل شد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۸:۱۴ توسط:راتا موضوع:

لقب «شكست‌ناپذيرها» به آرسنال

برنامه تغذيه فوتبال

پس از فصل 2003–2004، آرسنال لقب «شكست‌ناپذيرها» را به دست آورد، زيرا اين اولين باشگاهي بود كه يك دوره ليگ برتر را بدون باخت يك بازي كامل كرد، تنها باري كه اين اتفاق در ليگ برتر رخ داده است.

در مه 2008، كوين كيگان اظهار داشت كه تسلط "چهار نفر برتر" اين بخش را تهديد مي كند: "اين ليگ در خطر تبديل شدن به يكي از خسته كننده ترين اما عالي ترين ليگ هاي جهان است." : "كشمكش هاي مختلفي در ليگ برتر وجود دارد كه بستگي به بالا بودن، وسط يا پايين بودن شما دارد كه آن را جالب مي كند."

بين سال‌هاي 2005 و 2012 يك نماينده ليگ برتر در هفت فينال از 8 فينال ليگ قهرمانان اروپا حضور داشت كه تنها باشگاه‌هاي "چهار برتر" به آن مرحله رسيدند. ليورپول (2005)، منچستريونايتد (2008) و چلسي (2012) در اين دوره قهرمان رقابت‌ها شدند و آرسنال (2006)، ليورپول (2007)، چلسي (2008) و منچستريونايتد (2009 و 2011) همگي در فينال‌هاي ليگ قهرمانان اروپا شكست خوردند. ليدز يونايتد تنها تيم غير "چهار برتر" بود كه در فصل 01–2000 به نيمه نهايي ليگ قهرمانان رسيد. سه تيم ليگ برتر در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا در سال‌هاي 2006-07، 2007-08 و 2008-09 حضور داشتند، موفقيتي كه تنها پنج بار به دست آمده است (همراه با سري آ در فصل‌هاي 03-2002 و لاليگا در سال‌هاي 1999-2000. ).

علاوه بر اين، بين فصل‌هاي 1999–2000 و 2009–10، چهار تيم ليگ برتري به فينال‌هاي جام يوفا يا ليگ اروپا رسيدند و تنها ليورپول موفق شد در سال 2001 قهرمان اين رقابت‌ها شود. آرسنال (2000)، ميدلزبرو (2006) و فولام (2010) همه فينال هاي خود را از دست دادند.

اگر چه بعد از اين دوره با ظهور منچسترسيتي و تاتنهام، سلطه اين گروه تا حدي كاهش يافت، اما از نظر امتيازات تمام دوره‌هاي ليگ برتر، با اختلاف كمي باقي ماندند. در پايان فصل 2018–2019 - بيست و هفتمين فصل ليگ برتر - ليورپول، در رده چهارم جدول امتيازات تمام دوران، بيش از 250 امتياز از تيم بعدي، تاتنهام هاتسپر جلوتر بود. آنها همچنين تنها تيم‌هايي هستند كه ميانگين برد بالاي 50 درصد را در كل دوره‌هاي ليگ برتر خود حفظ كرده‌اند.

ظهور "شش بزرگ" (دهه 2010)

سال‌هاي بعد از 2009 تغييري در ساختار "چهار برتر" با تاتنهام هاتسپر و منچسترسيتي نشان داد كه هر دو به طور منظم به چهار مكان برتر مي‌رسند و "چهار برتر" را به "شش بزرگ" تبديل مي‌كنند. در فصل 10–2009، تاتنهام چهارم شد و اولين تيمي بود كه از اورتون پنج سال قبل، به جمع چهار تيم برتر شكست. انتقاد از شكاف بين يك گروه نخبه از "ابر باشگاه ها" و اكثريت ليگ برتر، با اين وجود، به دليل توانايي فزاينده آنها براي هزينه بيشتر از ساير باشگاه هاي ليگ برتر ادامه يافته است. منچسترسيتي در فصل 12-2011 اين عنوان را به دست آورد و اولين باشگاه خارج از "چهار بزرگ" پس از بلكبرن روورز در فصل 1994-1995 بود كه قهرمان شد. در آن فصل نيز دو نفر از "چهار بزرگ" (چلسي و ليورپول) براي اولين بار از آن فصل خارج از چهار مكان برتر به پايان رسيدند.

با وجود تنها چهار مكان مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا در ليگ، رقابت بيشتري براي كسب سهميه در حال حاضر وجود دارد، البته از يك پايگاه باريك متشكل از شش باشگاه. در پنج فصل بعد از فصل 12-2011، منچستريونايتد و ليورپول هر دو سه بار خود را خارج از چهار تيم برتر يافتند، در حالي كه چلسي در فصل 16-2015 در رده دهم قرار گرفت. آرسنال در فصل 2016–2017 در رده پنجم قرار گرفت و به ركورد 20 امتيازي متوالي در چهار تيم برتر پايان داد.

در فصل 2015–2016، چهار تيم برتر براي اولين بار پس از اورتون در سال 2005، توسط يك تيم غير بيگ سيكس شكسته شد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۶:۱۷ توسط:راتا موضوع: