فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

اولين بازي فوتبال بين دانشگاهي آمريكا

برنامه تغذيه فوتبال

يكي از شركت كنندگان در بازي شامل دانشجويان دانشگاه تورنتو (سر) ويليام مولاك، بعداً رئيس مدرسه بود. در سال 1864، در كالج ترينيتي، تورنتو، F. Barlow Cumberland، Frederick A. Bethune و Christopher Gwynn، يكي از بنيانگذاران ميلتون، ماساچوست، قوانيني را بر اساس فوتبال راگبي ابداع كردند. سپس در سال 1868 باشگاه فوتبال مونترال در كانادا يك "بازي دويدن" شبيه فوتبال راگبي آغاز كرد.

در 6 نوامبر 1869، راتگرز در يك بازي با پرينستون روبرو شد كه با توپ گرد انجام مي شد و مانند همه بازي هاي اوليه، از قوانين بداهه استفاده مي كرد. معمولاً به عنوان اولين بازي فوتبال بين دانشگاهي آمريكا در نظر گرفته مي شود.

فوتبال مدرن آمريكاي شمالي از مسابقه اي بين دانشگاه مك گيل مونترال و دانشگاه هاروارد در سال 1874 شكل گرفت. در طول بازي، دو تيم به طور متناوب بين قوانين راگبي كه توسط مك گيل استفاده مي شد و قوانين بازي بوستون كه توسط هاروارد استفاده مي شد، تغيير كردند. در عرض چند سال، هاروارد هم قوانين مك گيل را پذيرفت و هم ساير تيم هاي دانشگاهي ايالات متحده را متقاعد كرد كه همين كار را انجام دهند. در 23 نوامبر 1876، نمايندگان هاروارد، ييل، پرينستون و كلمبيا در كنوانسيون Massasoit در اسپرينگفيلد، ماساچوست ملاقات كردند و موافقت كردند كه اكثر قوانين اتحاديه فوتبال راگبي، با برخي تغييرات را بپذيرند.

در سال 1880، والتر كمپ، مربي ييل، كه در كنوانسيون هاي خانه ماساسويت كه در آن قوانين مورد بحث و تغيير قرار مي گرفت، به يكي از افراد ثابت تبديل شده بود، تعدادي نوآوري عمده ابداع كرد. دو مهم‌ترين تغيير قوانين كمپ كه بازي آمريكايي را از راگبي جدا مي‌كرد، جايگزيني اسكرماژ با خط تيراندازي و ايجاد قوانين پايين و فاصله بود. با اين حال، فوتبال آمريكايي همچنان يك ورزش خشن باقي ماند كه در آن برخورد اغلب منجر به جراحات جدي و گاهي اوقات حتي مرگ مي شد. اين امر باعث شد رئيس جمهور ايالات متحده تئودور روزولت با نمايندگان فوتبال از هاروارد، ييل و پرينستون در 9 اكتبر 1905 جلسه اي برگزار كند و از آنها بخواهد تغييرات اساسي ايجاد كنند. يكي از تغيير قوانيني كه در سال 1906 ارائه شد و براي باز كردن بازي و كاهش آسيب ديدگي ابداع شد، معرفي پاس قانوني به جلو بود. اگرچه سال‌ها از آن كم استفاده شد، اما ثابت شد كه اين يكي از مهم‌ترين تغييرات قوانين در ايجاد بازي مدرن است.

در طول سال‌ها، كانادا برخي از پيشرفت‌هاي فوتبال آمريكايي را جذب كرد تا آن را از يك بازي راگبي متمايز كند. در سال 1903، اتحاديه فوتبال راگبي انتاريو قوانين Burnside را به تصويب رساند، كه در ميان سايرين، خط نزاع و سيستم پايين و فاصله را از فوتبال آمريكايي اجرا كرد. فوتبال كانادا سپس در سال 1929 پاس قانوني به جلو را اجرا كرد.[124] فوتبال آمريكايي و كانادايي همچنان كدهاي متفاوتي هستند كه ناشي از تغييرات قوانيني است كه طرف آمريكايي از مرز پذيرفته است اما طرف كانادايي اين كار را نكرده است.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۴:۲۸ توسط:راتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :