فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

اولين جام جهاني ليگ راگبي 1954

برنامه تغذيه فوتبال

اولين جام جهاني ليگ راگبي در سال 1954 در فرانسه برگزار شد. دارندگان فعلي استراليا هستند.

علم اشتقاق لغات

فوتبال ليگ راگبي نام خود را از بدن هايي گرفته است كه براي ايجاد شكل جديدي از راگبي، متمايز از آنچه توسط اتحاديه هاي فوتبال راگبي در بريتانيا، استراليا و نيوزيلند بين سال هاي 1895 و 1908 اداره مي شد، از هم جدا شدند.

اولين آنها، اتحاديه فوتبال راگبي شمالي، در سال 1895 به عنوان يك جناح جدا شده از اتحاديه فوتبال راگبي انگلستان (RFU) تأسيس شد. هر دو سازمان در ابتدا بازي را تحت قوانين يكساني انجام دادند، اگرچه اتحاديه شمالي تقريباً بلافاصله شروع به تغيير قوانين كرد، بنابراين يك بازي ساده‌تر جديد ايجاد كرد كه در نظر گرفته شده بود شكلي سريع‌تر از فوتبال راگبي باشد. گروه‌هاي جدا شده مشابه از اتحاديه‌هاي وابسته به RFU در استراليا و نيوزلند در سال‌هاي 1907 و 1908 جدا شدند و نام خود را به "ليگ‌هاي فوتبال راگبي" تغيير دادند و قوانين اتحاديه شمالي را معرفي كردند. در سال 1922، اتحاديه شمالي نيز نام خود را به ليگ فوتبال راگبي تغيير داد و بنابراين با گذشت زمان خود اين ورزش به عنوان فوتبال «ليگ راگبي» شناخته شد.
تاريخ
جورج هتل، هادرسفيلد، زادگاه ليگ راگبي
اولين فينال جام چلنج، 1897: بتلي (چپ) در مقابل سنت هلنز (راست)
نوشتار اصلي: تاريخچه ليگ راگبي

در سال 1895، شكافي در فوتبال راگبي منجر به تشكيل اتحاديه فوتبال راگبي شمالي (NRFU) شد. موفقيت تيم هاي طبقه كارگر شمالي باعث شد تا بازيكناني جبران كنند كه در غير اين صورت شنبه ها سر كار و درآمد كسب مي كردند. اين امر منجر به واكنش RFU براي اجراي اصل آماتوري اين ورزش شد و از "پرداخت هاي زمان شكسته" به بازيكناني كه براي بازي راگبي مرخصي گرفته بودند، جلوگيري كرد. تيم هاي شمالي معمولاً بازيكنان طبقه كارگر بيشتري داشتند (معدن زغال سنگ، كارگران آسياب و غيره) كه نمي توانستند بدون اين غرامت بازي كنند، برخلاف تيم هاي مرفه جنوبي كه منابع درآمد ديگري براي حفظ اصل آماتور داشتند. در سال 1895، فرماني از سوي فدراسيون جهاني فوتبال (RFU) مبني بر ممنوعيت بازي راگبي در زمين‌هايي كه هزينه ورودي دريافت مي‌شد، باعث شد تا بيست و دو باشگاه (از جمله استاكپورت، كه از طريق تلفن مذاكره مي‌كردند) در هتل جورج، هادرزفيلد در 29 اوت 1895 با يكديگر ملاقات كنند و باشگاه را تشكيل دهند. اتحاديه فوتبال راگبي شمالي». در عرض پانزده سال از اولين ديدار در هادرسفيلد، بيش از 200 باشگاه RFU براي پيوستن به ليگ راگبي خارج شدند.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۰:۵۵ توسط:راتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :