فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

مهارت هاي توپ پيسو

برنامه تغذيه فوتبال

يك شاعر ناشناس مهارت هاي توپ پيسو را مي ستايد:

    اگر خوشحال باشيد كه توپ پرنده را برگردانيد ، يا آن را هنگام افتادن روي زمين بازيابي كنيد و با حركتي شگفت انگيز دوباره آن را در حين پرواز قرار دهيد ، چابكي شما كمتر نيست. براي تماشاي چنين نمايشي مردم همچنان در انبار باقي مي مانند و كل جمعيت ناگهان بازي هاي خود را رها مي كنند.

Julius Pollux  شامل harpastum و phaininda در ليست بازي هاي توپ است:

    Phaininda نام خود را از Phaenides ، كه اولين بار آن را اختراع كرد ، يا از phenakizein (براي فريب) ،  گرفته شده است ، زيرا آنها برخلاف انتظار توپ را به يك مرد نشان مي دهند و سپس به ديگري مي اندازند. به احتمال زياد اين بازي همان بازي با توپ كوچك است كه نام خود را از هارپازين (براي ربودن) گرفته است و شايد كسي بازي با توپ نرم را به همين نام صدا كند.

سيدونيوس آپوليناريس در يكي از نامه هاي خود بازي توپ را شرح مي دهد:

    و اكنون فيليماتيوس برجسته خود را محكم به تيمهاي بازيكنان پرتاب كرد ، مانند قهرمان ويرژيل ، "جرات كرد دست خود را به وظيفه جواني بگذارد". او در جواني خود بازيكن فوق العاده اي بود. اما بارها و بارها ، او به دليل شوك برخي دونده ها از وسط از موقعيت خود در بين بازيكنان ثابت مجبور شد و به خط مياني رانده شد ، جايي كه توپ از كنار او عبور مي كرد ، يا روي سر او پرتاب مي شد. و او نتوانست آن را رهگيري يا رد كند. بيش از يك بار او مستعد شد و مجبور شد تا آنجا كه مي توانست خود را از چنين فروپاشي ها نجات دهد. طبيعتاً او اولين كسي بود كه از استرس بازي كنار رفت.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۲۳:۱۴ توسط:راتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :