فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

شركت زنان در المپيك

برنامه تغذيه فوتبال

تبعيض جنسي

زنان براي اولين بار مجاز به شركت در بازي‌هاي المپيك تابستاني 1900 در پاريس بودند، اما در بازي‌هاي المپيك تابستاني 1992، 35 كشور هنوز فقط هيئت‌هاي مردانه را در اختيار داشتند. اين تعداد در سال هاي بعد به سرعت كاهش يافت. در سال 2000، بحرين براي اولين بار دو رقيب زن به نام هاي فاطمه حميد گراشي و مريم محمد هادي الحلي را فرستاد. در سال 2004، روبينا مقيميار و فريبا رضايي اولين زناني بودند كه براي افغانستان در المپيك شركت كردند. در سال 2008، امارات متحده عربي براي اولين بار ورزشكاران زن (معيتا آل مكتوم در تكواندو و لطيفه آل مكتوم در سواركاري) را به بازي هاي المپيك فرستاد. هر دو ورزشكار از خانواده حاكم دبي بودند.

تا سال 2010، تنها سه كشور هرگز ورزشكاران زن را به بازي‌ها اعزام نكرده بودند: برونئي، عربستان سعودي و قطر. برونئي تنها در سه جشن از بازي ها شركت كرده بود و در هر مناسبت يك ورزشكار را اعزام كرده بود، اما عربستان سعودي و قطر به طور منظم با تيم هاي مردانه رقابت مي كردند. در سال 2010، كميته بين المللي المپيك اعلام كرد كه اين كشورها را تحت فشار قرار خواهد داد تا زنان را در المپيك تابستاني 2012 لندن فعال و تسهيل كنند. آنيتا ديفرانتز، رئيس كميسيون ورزش و زنان كميته بين‌المللي المپيك، پيشنهاد كرد در صورت ممانعت از حضور زنان در مسابقات، از ممنوعيت كشورها جلوگيري شود. اندكي پس از آن، كميته المپيك قطر اعلام كرد كه "اميدوار است تا چهار ورزشكار زن در تيراندازي و شمشيربازي" را به بازي هاي تابستاني 2012 بفرستد.

در سال 2008، علي آل احمد، مدير مؤسسه امور خليج فارس نيز خواستار محروميت عربستان سعودي از بازي‌ها شد و محروميت اين كشور از ورزشكاران زن را نقض منشور كميته بين‌المللي المپيك توصيف كرد. وي خاطرنشان كرد: در 15 سال گذشته، بسياري از سازمان‌هاي غيردولتي بين‌المللي در سرتاسر جهان تلاش كرده‌اند با IOC براي اجراي بهتر قوانين خود مبني بر منع تبعيض جنسيتي لابي كنند. از اتخاذ موضعي قوي و تهديد كشورهاي تبعيض‌گر به تعليق يا اخراج خودداري كرده است.» در ژوئيه 2010، اينديپندنت گزارش داد: «فشار بر كميته بين‌المللي المپيك براي بيرون راندن عربستان سعودي، كه به احتمال زياد اين كشور است، رو به افزايش است. تنها كشور بزرگي است كه زنان را در تيم المپيك 2012 خود قرار نداده است. ... اگر عربستان سعودي ... يك تيم مردانه را به لندن بفرستد، ما مي دانيم كه آنها با اعتراضات حقوق برابر و گروه هاي زنان روبرو خواهند شد كه تهديد به اخلال در اين زمينه مي كنند. بازي ها".


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۰:۰۲ توسط:راتا موضوع:

بازي هاي قرن بيست و يكم

برنامه تغذيه فوتبال

بازي‌هاي المپيك تابستاني از 241 شركت‌كننده به نمايندگي از 14 كشور در سال 1896، به بيش از 11200 شركت‌كننده از 207 كشور در سال 2016 افزايش يافته است. دامنه و مقياس بازي هاي المپيك زمستاني كوچكتر است. به عنوان مثال، پيونگ چانگ در سال 2018 ميزبان 2922 ورزشكار از 92 كشور بود. بيشتر ورزشكاران و مقامات در طول مدت بازي ها در دهكده المپيك مستقر هستند. اين مركز اقامتي به گونه اي طراحي شده است كه يك خانه مستقل براي همه شركت كنندگان در المپيك باشد، و داراي كافه تريا، كلينيك هاي بهداشتي، و مكان هايي براي بيان مذهبي است.

كميته بين‌المللي المپيك اجازه تشكيل كميته‌هاي ملي المپيك (NOC) را براي نمايندگي از كشورها داده است. اينها الزامات سختگيرانه حاكميت سياسي را كه ساير سازمان هاي بين المللي خواستار آن هستند برآورده نمي كند. در نتيجه، مستعمرات و وابستگان مجاز به رقابت در بازي‌هاي المپيك هستند، نمونه‌هايي مانند سرزمين‌هايي مانند پورتوريكو، برمودا، و هنگ‌كنگ، كه همگي به‌عنوان كشورهاي جداگانه با وجود اينكه قانوناً بخشي از كشور ديگري هستند، رقابت مي‌كنند. نسخه فعلي منشور المپيك اجازه مي دهد تا NOC هاي جديدي را به نمايندگي از كشورهايي كه به عنوان "يك كشور مستقل به رسميت شناخته شده توسط جامعه بين المللي" واجد شرايط هستند، ايجاد شود. در نتيجه، IOC اجازه تشكيل كميته‌هاي ملي المپيك براي سينت مارتن و كوراسائو را در زماني كه آن‌ها همان وضعيت قانون اساسي آروبا را در سال 2010 به دست آوردند، نداد، اگرچه كميته بين‌المللي المپيك كميته المپيك آروبان را در سال 1986 به رسميت شناخته بود. از سال 2012، ورزشكاران آنتيل هلند سابق اين گزينه را داشتند كه نماينده هلند يا آروبا باشند.

 هزينه بازي هاي المپيك

مطالعه المپيك آكسفورد در سال 2016 نشان داد كه از سال 1960، هزينه هاي مربوط به ورزش براي بازي هاي تابستاني به طور متوسط ​​5.2 ميليارد دلار و براي بازي هاي زمستاني 3.1 ميليارد دلار بوده است. اين ارقام شامل هزينه‌هاي زيرساختي گسترده‌تر مانند جاده‌ها، راه‌آهن شهري و فرودگاه‌ها نمي‌شود كه اغلب به اندازه هزينه‌هاي ورزشي يا بيشتر هزينه دارند. گران‌ترين بازي‌هاي تابستاني پكن 2008 با 40 تا 44 ميليارد دلار بود و گران‌ترين بازي‌هاي زمستاني سوچي 2014 با 51 ميليارد دلار بود. تا سال 2016، هزينه هر ورزشكار به طور متوسط ​​599000 دلار آمريكا براي بازي هاي تابستاني و 1.3 ميليون دلار براي بازي هاي زمستاني بود. براي لندن 2012، هزينه هر ورزشكار 1.4 ميليون دلار و اين رقم براي سوچي 2014 7.9 ميليون دلار بود.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۶:۲۶ توسط:راتا موضوع:

مسابقات نيمه نهايي آرژانتين، يوگسلاوي، اروگوئه و ايالات متحده

برنامه تغذيه فوتبال

نيمه نهايي

چهار تيم برنده گروه يعني آرژانتين، يوگسلاوي، اروگوئه و ايالات متحده به نيمه نهايي راه يافتند. دو بازي نيمه نهايي امتيازات يكساني داشتند. اولين بازي نيمه نهايي بين آمريكا و آرژانتين در زميني پر از باران برگزار شد. تيم ايالات متحده، كه داراي شش بازيكن بريتانيايي الاصل بود، رافائل تريسي هافبك خود را پس از 10 دقيقه به دليل شكستگي پاي خود از دست داد، زيرا مسابقه به خشونت كشيده شد. گل مونتي در نيمه اول باعث شد آرژانتين در نيمه اول با نتيجه 1-0 پيش بيفتد. در نيمه دوم، قدرت تيم ايالات متحده تحت تأثير سرعت حملات آرژانتين قرار گرفت و بازي با نتيجه 6–1 به سود آرژانتين به پايان رسيد.

در نيمه نهايي دوم، بازي‌هاي المپيك تابستاني ۱۹۲۴ بين يوگسلاوي و اروگوئه برگزار شد. اما در اينجا يوگسلاوي از طريق ووژادينوويچ به يك برتري غافلگيركننده دست يافت. سپس اروگوئه 2-1 پيش افتاد. سپس كمي قبل از نيمه وقت يوگسلاوي با يك تصميم بحث برانگيز آفسايد گلي را مردود اعلام كرد. ميزبان سه گل ديگر در نيمه دوم به ثمر رساند تا 6-1 پيروز شود، پدرو سيا هت تريك كرد.
مقام سوم و چهارم

بازي پلي آف سوم كه اكنون سنتي است تا سال 1934 ايجاد نشد، بنابراين فرمت جام جهاني 1930 در عدم تمايز بين تيم هاي سوم و چهارم منحصر به فرد است. منابع گاه به گاه، به ويژه بولتن فيفا از سال 1984، به اشتباه اشاره مي كنند كه يك مسابقه مقام سوم رخ داد و يوگسلاوي با نتيجه 3-1 پيروز شد. حساب ها در مورد اينكه آيا مسابقه مقام سوم در ابتدا برنامه ريزي شده بود يا خير متفاوت است. طبق كتاب 2009 حيدر جواد، يوگسلاوي از برگزاري مسابقه مقام سوم خودداري كرد زيرا از داوري در نيمه نهايي خود در برابر اروگوئه ناراحت بودند.

در پايان مسابقات قهرماني، كاپيتان هاي تيم ايالات متحده (تام فلوري) و يوگسلاوي (ميلوتين ايوكوويچ) هر دو مدال برنز دريافت كردند. با اين حال، گزارش كميته فني فيفا در مورد جام جهاني 1986 شامل رده‌بندي گذشته‌نگر كامل همه تيم‌ها در تمام فينال‌هاي قبلي جام جهاني بود. اين گزارش به دليل تفاضل گل بهتر در ركوردهاي مشابه، ايالات متحده را سوم و يوگسلاوي را در رتبه چهارم قرار داد، كه از آن زمان توسط فيفا ادامه يافت. در سال 2010، پسر كوستا هاجي، رئيس هيئت يوگسلاوي در جام جهاني 1930 و نايب رئيس وقت فدراسيون فوتبال يوگسلاوي، مدعي شد كه يوگسلاوي به عنوان يك تيم، يك مدال برنز دريافت كرده است. به مدت 80 سال توسط خود هاجي و خانواده اش نگهداري مي شود. طبق اين منبع، يوگسلاوي به دليل باخت در نيمه نهايي به قهرمان نهايي، اروگوئه، سوم شد. با اين حال، ضبط رسمي نشان مي دهد كه تيم ايالات متحده مدعي مقام سوم است.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۶:۰۹ توسط:راتا موضوع:

تايم اوت در مسابقات فوتبال

برنامه تغذيه فوتبال

نسخه 1995 در سوئد شاهد آزمايش مفهوم تايم اوت در سراسر مسابقات بود كه بعداً در اواسط تورنمنت سخت‌تر شد و تنها پس از يك استراحت در بازي رخ داد. تايم اوت فقط در يك تورنمنت ظاهر شد كه لغو شد. در فينال نسخه 1995 نروژ، كه 17 گل در مرحله گروهي به ثمر رساند، آلمان را 2–0 شكست داد و تنها عنوان خود را به دست آورد. در نسخه 1999، يكي از مشهورترين لحظات اين مسابقات جشن پيروزي براندي چستين، مدافع آمريكايي پس از زدن ضربه پنالتي جام حذفي مقابل چين بود. او پيراهن خود را درآورد و آن را روي سرش تكان داد (همانطور كه اغلب مردان انجام مي دهند)، بالاتنه عضلاني و سوتين ورزشي خود را در حالي كه جشن مي گرفت نشان داد. فينال سال 1999 در رز باول در پاسادنا، كاليفرنيا، 90185 شركت كننده داشت كه يك ركورد جهاني براي يك رويداد ورزشي زنان است.

جام جهاني 1999 و 2003 زنان هر دو در ايالات متحده برگزار شد. در سال 2003 چين قرار بود ميزبان آن باشد، اما اين مسابقات به دليل SARS منتقل شد. به عنوان غرامت، چين جواز حضور خودكار خود در مسابقات سال 2003 را به عنوان كشور ميزبان حفظ كرد و به طور خودكار به عنوان ميزبان جام جهاني فوتبال زنان در سال 2007 انتخاب شد. آلمان ميزبان جام جهاني فوتبال زنان در سال 2011 بود كه بر اساس راي گيري در اكتبر 2007 تصميم گرفت. در مارس 2011، فيفا حق ميزباني جام جهاني فوتبال زنان 2015 را به كانادا اعطا كرد. مسابقات سال 2015 شاهد گسترش اين رشته از 16 به 24 تيم بود.

در طول جام جهاني فوتبال زنان 2015، هر دو فرميگا از برزيل و هوماره ساوا از ژاپن در ششمين دوره جام جهاني خود حضور داشتند، شاهكاري كه پيش از اين هرگز توسط بازيكنان زن و مرد به دست نيامده بود. كريستي پيرس پيرترين بازيكني است كه تا به حال در مسابقات جام جهاني زنان بازي كرده است، در سن 40 سالگي. در مارس 2015، فيفا به فرانسه حق ميزباني جام جهاني فوتبال زنان 2019 را بر فراز كره جنوبي اعطا كرد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۶:۴۹ توسط:راتا موضوع:

مرحله حذف تورنمنت

برنامه تغذيه فوتبال

مرحله حذفي يك تورنمنت تك حذفي است كه در آن تيم‌ها در يك بازي با يكديگر بازي مي‌كنند و در صورت لزوم از ضربات پنالتي براي تعيين برنده استفاده مي‌شود. با مرحله يك شانزدهم نهايي (يا دور دوم) آغاز مي شود كه در آن برنده هر گروه با نايب قهرمان يك گروه ديگر بازي مي كند. پس از آن يك چهارم نهايي، نيمه نهايي، مسابقه مقام سوم (كه توسط بازنده هاي نيمه نهايي رقابت مي شود)، و فينال دنبال مي شود.

در 10 ژانويه 2017، فيفا فرمت جديدي را تصويب كرد، جام جهاني 48 تيمي (براي پذيرش تيم‌هاي بيشتر)، كه شامل 16 گروه سه تيمي، با دو تيم از هر گروه مي‌شوند تا مرحله حذفي 32 تيمي تشكيل شود. ، تا سال 2026 اجرا مي شود.
ميزبان ها
نوشتار اصلي: ميزبانان جام جهاني فوتبال

فرايند انتخاب

جام جهاني اوليه در جلسات كنگره فيفا به كشورها داده شد. مكان ها بحث برانگيز بود زيرا آمريكاي جنوبي و اروپا تا حد زيادي دو مركز قدرت در فوتبال بودند و سفر بين آنها به سه هفته با قايق نياز داشت. تصميم براي برگزاري اولين جام جهاني در اروگوئه، به عنوان مثال، منجر به رقابت تنها چهار كشور اروپايي شد. دو جام جهاني بعدي هر دو در اروپا برگزار شد. تصميم براي برگزاري دومين مورد در فرانسه مورد مناقشه قرار گرفت، زيرا كشورهاي آمريكاي جنوبي فهميدند كه مكان به طور متناوب بين دو قاره تغيير مي كند. بنابراين، آرژانتين و اروگوئه هر دو جام جهاني فوتبال 1938 را تحريم كردند.

از زمان جام جهاني فوتبال 1958، فيفا براي جلوگيري از تحريم‌ها يا جنجال‌هاي آينده، الگوي جايگزيني ميزبان بين قاره آمريكا و اروپا را آغاز كرد كه تا جام جهاني فوتبال 1998 ادامه يافت. جام جهاني فوتبال 2002، به ميزباني مشترك كره جنوبي و ژاپن، اولين مسابقاتي بود كه در آسيا برگزار شد و اولين تورنمنت با چندين ميزبان بود. آفريقاي جنوبي اولين كشور آفريقايي بود كه در سال 2010 ميزبان جام جهاني شد. جام جهاني فوتبال 2014 به ميزباني برزيل برگزار شد، اولين بار از سال 1978 آرژانتين در آمريكاي جنوبي برگزار شد و اولين بار بود كه جام هاي جهاني متوالي در خارج از خانه برگزار شد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۶:۲۴ توسط:راتا موضوع:

فيفا منشور اخلاقي

برنامه تغذيه فوتبال

ويرايش 2018 منشور اخلاقي

در سال 2018، فيفا منشور اخلاقي خود را براي حذف فساد به عنوان يكي از پايه‌هاي برشماري نقض اخلاقي بازبيني كرد. رشوه خواري، سوء استفاده از بودجه و دستكاري در مسابقات را به عنوان جرايم حفظ كرد، اما يك بند محدوديت قانوني اضافه كرد كه اين جرايم پس از يك دوره ده ساله قابل پيگيري نيستند.

اين تجديد نظر همچنين بيانيه‌هاي عمومي با ماهيت افتراآميز عليه فيفا را جرم دانست. الكساندرا راگي، يكي از اعضاي سابق كميته حاكميت فيفا و كارشناس در زمينه انطباق با رشوه خواري، در مورد اين تجديد نظر گفت كه "ارزش واقعي براي فيفا تاثير وحشتناكي است كه بر منتقدان خواهد داشت".

جام جهاني فوتبال
اين مـتن در مورد مسابقات فوتبال انجمن مردان است.

جام جهاني فيفا كه اغلب به سادگي جام جهاني ناميده مي‌شود، يك رقابت بين‌المللي فوتبال است كه توسط تيم‌هاي ملي مردان بزرگسال اعضاي فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا)، نهاد حاكم جهاني ورزش، به رقابت مي‌پردازند. اين مسابقات از زمان افتتاحيه مسابقات در سال 1930 هر چهار سال يكبار اهدا مي شود، به جز در سال هاي 1942 و 1946 كه به دليل جنگ جهاني دوم برگزار نشد. قهرمان فعلي فرانسه است كه دومين عنوان خود را در مسابقات 2018 روسيه كسب كرد.

فرمت فعلي شامل يك مرحله مقدماتي است كه طي سه سال گذشته برگزار مي شود تا مشخص شود كدام تيم ها واجد شرايط مرحله مسابقات هستند. در مرحله مسابقات، 32 تيم، از جمله كشور (هاي) ميزبان (هاي) كه به طور خودكار واجد شرايط هستند، براي عنوان قهرماني در مكان‌هاي داخل كشور (هاي) ميزبان در حدود يك ماه رقابت مي‌كنند.

21 تورنمنت جام جهاني توسط 8 تيم ملي قهرمان شده است. برزيل پنج بار پيروز شده است و تنها تيمي است كه در هر تورنمنت بازي كرده است. ساير برندگان جام جهاني آلمان و ايتاليا هستند كه هر كدام چهار عنوان قهرماني را كسب كردند. آرژانتين، فرانسه و اروگوئه برنده افتتاحيه هر كدام با دو عنوان قهرماني؛ و انگليس و اسپانيا هر كدام با يك عنوان.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۰:۰۷ توسط:راتا موضوع:

قوانين و حكومت TDTH

برنامه تغذيه فوتبال

مقر فيفا در زوريخ است و انجمني است كه طبق قوانين سوئيس تأسيس شده است.

عالي ترين نهاد فيفا كنگره فيفا است، مجمعي متشكل از نمايندگان هر انجمن عضو وابسته. هر فدراسيون ملي فوتبال صرف نظر از اندازه و قدرت فوتبالي آن يك رأي دارد. كنگره در جلسات عادي هر سال يك بار تشكيل مي‌شود و جلسات فوق‌العاده از سال 1998 يك بار در سال برگزار مي‌شود. كنگره درباره اساسنامه‌هاي حاكم فيفا و روش اجرا و اعمال آن تصميم‌گيري مي‌كند. فقط كنگره مي تواند تغييراتي را در اساسنامه فيفا تصويب كند. كنگره گزارش سالانه را تأييد مي كند و در مورد پذيرش انجمن هاي ملي جديد تصميم مي گيرد و انتخابات برگزار مي كند. كنگره رئيس فيفا، دبير كل آن و ساير اعضاي شوراي فيفا را در سال بعد از جام جهاني فوتبال انتخاب مي كند.

شوراي فيفا – كه قبلاً كميته اجرايي فيفا ناميده مي شد و رياست آن بر عهده رئيس جمهور بود – مرجع اصلي تصميم گيري سازمان در فواصل زماني كنگره است. اين شورا از 37 نفر تشكيل شده است: رئيس جمهور; 8 معاون رئيس جمهور؛ و 28 عضو از كنفدراسيون ها كه حداقل يكي از آنها زن است. كميته اجرايي نهادي است كه تصميم مي گيرد كدام كشور ميزبان جام جهاني باشد.

رئيس و دبير كل، صاحبان دفتر اصلي فيفا هستند و مديريت روزانه آن را بر عهده دارند كه توسط دبيرخانه كل، با كاركنان آن تقريباً 280 نفر انجام مي شود. جياني اينفانتينو رئيس‌جمهور كنوني است كه در 26 فوريه 2016 در يك جلسه فوق‌العاده كنگره فيفا پس از تعليق سپ بلاتر، رئيس‌جمهور سابق، در انتظار تحقيقات فساد، انتخاب شد.

ساختار سازماني جهاني فيفا نيز متشكل از چندين نهاد ديگر است كه تحت اختيار شوراي فيفا يا توسط كنگره به عنوان كميته هاي دائمي ايجاد شده است. از جمله اين نهادها مي توان به كميته اضطراري فيفا، كميته اخلاق فيفا، كميته مالي، كميته انضباطي و كميته داوران اشاره كرد.

كميته اضطراري فيفا با تمام مواردي كه نياز به حل و فصل فوري در بازه زماني بين جلسات منظم شوراي فيفا دارند، سروكار دارد. كميته اضطراري متشكل از رئيس فيفا و همچنين يك عضو از هر كنفدراسيون است. تصميمات كميته اضطراري اتخاذ شده فوراً قانوني مي شود، اگرچه بايد در جلسه بعدي كميته اجرايي تصويب شود.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۰:۱۴ توسط:راتا موضوع:

خطي از قوانين بازي در ضربه پنالتي

برنامه تغذيه فوتبال

تخلفات

در صورت تخطي از قوانين بازي در حين ضربه پنالتي، كه معمولاً به طور غيرقانوني وارد محوطه جريمه مي شود، داور بايد هم در مورد ورود توپ به دروازه و هم اينكه كدام تيم يا تيم ها مرتكب تخلف شده اند، فكر كند. اگر هر دو تيم مرتكب تخلف شوند، يك ضربه مجدد گرفته مي شود.

نتيجه ضربه بدون تخلف تخلف توسط تيم مهاجم فقط نقض توسط دفاع
هدف را وارد مي كند Goal Rekick Goal
مستقيماً از محدوده خارج مي شود ضربه گل ضربه گل Rekick
ريباند در بازي از چارچوب دروازه/دروازه بان بازي ادامه دارد ضربه آزاد غير مستقيم Rekick
ذخيره و نگهداري توسط دروازه بان بازي ادامه دارد بازي ادامه دارد Rekick
ضربه كرنر ضربه آزاد غير مستقيم Rekick

تخلفات زير توسط تيم ضربه زننده بدون در نظر گرفتن نتيجه ضربه منجر به يك ضربه آزاد غير مستقيم براي تيم مدافع مي شود:

    يكي از هم تيمي هاي ضربه زننده شناسايي شده به جاي آن به توپ ضربه مي زند (بازيكني كه ضربه را زده است اخطار مي شود)
    تظاهر به ضربه زدن به توپ در پايان دور زدن (به ضربه زننده هشدار داده مي شود)
    لگد جلو نمي رود
    ضربه زننده توپ را براي بار دوم قبل از لمس بازيكن ديگر لمس مي كند (شامل ريباند از تيرك دروازه يا تير عرضي)

در صورت نقض مكرر قوانين توسط بازيكن در حين ضربه پنالتي، داور ممكن است به بازيكن براي نقض مداوم هشدار دهد. توجه داشته باشيد كه با تمام تخلفاتي كه قبل از ضربه زدن رخ مي دهد، صرف نظر از محل وقوع جرم، مي توان به اين شيوه برخورد كرد.

اگر توپ هنگام حركت به سمت جلو از ضربه به يك عامل خارجي (يعني يك جسم خارجي در زمين بازي) برخورد كند، ضربه دوباره زده مي شود.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۹:۴۱ توسط:راتا موضوع:

كتاب قوانين NCAA

برنامه تغذيه فوتبال

ركورد آماري

شوت اوت معمولاً براي اهداف آماري جدا از مسابقه قبل از آن در نظر گرفته مي شود. در مورد بازي دو بازي، دو مسابقه همچنان يا به عنوان دو تساوي يا يك برد و يك باخت در نظر گرفته مي شود. در مورد يك مسابقه، باز هم به عنوان يك تساوي در نظر گرفته مي شود. اين در تضاد با مسابقه‌اي است كه در وقت‌هاي اضافه برنده شد، جايي كه امتياز در پايان زمان عادي حذف مي‌شود. ضربات پنالتي تبديل شده به عنوان گل هاي يك بازيكن براي اهداف فردي خود يا براي مسابقات "كفش طلا" در نظر گرفته نمي شود.

كتاب قوانين NCAA، كه بر اكثر فوتبال كالج ها در ايالات متحده حاكم است، رويكردي مشابه دارد. به استثناي بازي قهرماني كشور، اگر امتياز هر بازي به دنبال وقت اضافه مرگ ناگهاني (يا گل طلايي) مساوي باقي بماند، بازي بدون توجه به نتيجه ضربات تساوي، به عنوان تساوي ثبت مي شود. در يك بازي قهرماني كشور، نتيجه ضربات تاي‌بريك نيز نتيجه بازي را براي اهداف آماري تعيين مي‌كند. تا سال 2001، تمام بازي‌هاي NCAA كه در آن‌ها از ضربات تاي‌بريك براي تعيين پيشرفت يا قهرمان استفاده مي‌شد، به‌عنوان يك تساوي ثبت مي‌شدند. در سال 2002، اين قانون به گونه‌اي اصلاح شد كه تمام بازي‌هايي كه در آنها از ضربات تاي‌بريك استفاده مي‌شد، برنده بازي را نيز براي اهداف آماري تعيين مي‌كرد. اين قانون مجدداً در سال 2003 تغيير كرد تا با قانون قبل از 2002 مطابقت داشته باشد، با اين استثنا كه به تازگي اضافه شده است.

در محاسبه ضرايب يوفا، ضربات اوت براي ضرايب باشگاهي ناديده گرفته مي شود، اما ضرايب تيم ملي نه، كه در آن برنده شوت اوت 20000 امتياز مي گيرد: بيشتر از بازنده شوت اوت، كه 10000 مي گيرد (همانند با براي تساوي) اما كمتر از 30000 امتياز براي برنده شدن در يك مسابقه. در رنكينگ جهاني فيفا، ارزش پايه يك برد سه امتياز است. برد در ضربات پنالتي دو است. تساوي و باخت در ضربات پنالتي يكي هستند. ضرر صفر است. سيستم رتبه بندي پيچيده تري كه فيفا از سال 1999 تا 2006 استفاده كرد، به برنده ضربات آوت همان امتيازي را مي داد كه براي يك برد معمولي و به بازنده ضربات بازي همان امتيازي را كه براي يك تساوي مي داد. گل ها در مسابقه مناسب، اما نه شوت اوت، در محاسبه لحاظ شد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۷:۳۷ توسط:راتا موضوع:

اولين ضربات پنالتي در سال 1970

برنامه تغذيه فوتبال

توسعه

در انگلستان، اولين ضربات پنالتي در يك مسابقه حرفه اي در سال 1970 در بوثفري پارك هال بين هال سيتي و منچستريونايتد در نيمه نهايي جام واتني انجام شد و منچستريونايتد برنده شد. اولين بازيكني كه ضربه زد جورج بست بود و اولين بازيكني كه از دست داد دنيس لاو بود. يان مك كچني كه ضربه لاو را مهار كرد نيز اولين دروازه باني بود كه ضربه را زد. ضربه او به تير افقي دروازه برخورد كرد و منحرف شد و هال سيتي را از جام حذف كرد.

ضربات پنالتي براي تصميم گيري در مسابقات جام اتحاديه يوفا و جام برندگان جام در فصل 71–1970 استفاده شد. در 30 سپتامبر 1970، پس از تساوي 4-4 در مجموع در دور اول جام برندگان جام، هونود در اولين ضربات 5-4 مقابل آبردين پيروز شد، زماني كه ضربه جيم فارست به تير دروازه برخورد كرد. پنج هفته بعد، در 4 نوامبر 1970، اولين مسابقه جام ملت هاي اروپا بين اورتون F.C. و بوروسيا مونشن گلادباخ، با تيمي از انگليس كه اين بار 4–3 برنده شد.

در دور اول جام ملت‌هاي اروپا 1972–1973، داور مسابقه بين زسكا صوفيه و پاناتينايكوس را پيش از موعد خاتمه داد و زسكا 3–2 جلو افتاد اما پاناتينايكوس تنها 4 ضربه زد. پاناتينايكوس به يوفا شكايت كرد و بازي لغو شد و ماه بعد دوباره پخش شد، با پيروزي زسكا بدون نياز به ضربات اوت.

فينال كمپئوناتو پائوليستا در سال 1973 در شرايطي مشابه به پايان رسيد. سانتوس در حالي كه هر تيم سه ضربه شوت اوت زده بود، 2–0 از پرتغال پيش افتاد، كه داور آرماندو ماركز به اشتباه (از آنجايي كه هر تيم هنوز دو شوت براي زدن داشت و بنابراين پرتغال هنوز فرصتي براي به تساوي كشيدن امتياز داشت) سانتوس را برنده اعلام كرد. . اتو گلوريا، سرمربي پرتغالي به سرعت تيمش را به بيرون از ورزشگاه هدايت كرد. ظاهراً اين كار براي اطمينان از اين بود كه پس از كشف اشتباه، ضربات اوت نمي تواند از سر گرفته شود، و در عوض بازي مجدداً پخش مي شود و به پرتغال شانس بيشتري براي پيروزي مي دهد. هنگامي كه سانتوس به يك بازي مجدد اعتراض كرد، رئيس اتحاديه فوتبال پائوليستا، اسوالدو تكسيرا دوارته، بازي اصلي را باطل كرد و هر دو تيم را قهرمان مشترك اعلام كرد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۰:۴۷ توسط:راتا موضوع: