فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

شركت زنان در المپيك

برنامه تغذيه فوتبال

تبعيض جنسي

زنان براي اولين بار مجاز به شركت در بازي‌هاي المپيك تابستاني 1900 در پاريس بودند، اما در بازي‌هاي المپيك تابستاني 1992، 35 كشور هنوز فقط هيئت‌هاي مردانه را در اختيار داشتند. اين تعداد در سال هاي بعد به سرعت كاهش يافت. در سال 2000، بحرين براي اولين بار دو رقيب زن به نام هاي فاطمه حميد گراشي و مريم محمد هادي الحلي را فرستاد. در سال 2004، روبينا مقيميار و فريبا رضايي اولين زناني بودند كه براي افغانستان در المپيك شركت كردند. در سال 2008، امارات متحده عربي براي اولين بار ورزشكاران زن (معيتا آل مكتوم در تكواندو و لطيفه آل مكتوم در سواركاري) را به بازي هاي المپيك فرستاد. هر دو ورزشكار از خانواده حاكم دبي بودند.

تا سال 2010، تنها سه كشور هرگز ورزشكاران زن را به بازي‌ها اعزام نكرده بودند: برونئي، عربستان سعودي و قطر. برونئي تنها در سه جشن از بازي ها شركت كرده بود و در هر مناسبت يك ورزشكار را اعزام كرده بود، اما عربستان سعودي و قطر به طور منظم با تيم هاي مردانه رقابت مي كردند. در سال 2010، كميته بين المللي المپيك اعلام كرد كه اين كشورها را تحت فشار قرار خواهد داد تا زنان را در المپيك تابستاني 2012 لندن فعال و تسهيل كنند. آنيتا ديفرانتز، رئيس كميسيون ورزش و زنان كميته بين‌المللي المپيك، پيشنهاد كرد در صورت ممانعت از حضور زنان در مسابقات، از ممنوعيت كشورها جلوگيري شود. اندكي پس از آن، كميته المپيك قطر اعلام كرد كه "اميدوار است تا چهار ورزشكار زن در تيراندازي و شمشيربازي" را به بازي هاي تابستاني 2012 بفرستد.

در سال 2008، علي آل احمد، مدير مؤسسه امور خليج فارس نيز خواستار محروميت عربستان سعودي از بازي‌ها شد و محروميت اين كشور از ورزشكاران زن را نقض منشور كميته بين‌المللي المپيك توصيف كرد. وي خاطرنشان كرد: در 15 سال گذشته، بسياري از سازمان‌هاي غيردولتي بين‌المللي در سرتاسر جهان تلاش كرده‌اند با IOC براي اجراي بهتر قوانين خود مبني بر منع تبعيض جنسيتي لابي كنند. از اتخاذ موضعي قوي و تهديد كشورهاي تبعيض‌گر به تعليق يا اخراج خودداري كرده است.» در ژوئيه 2010، اينديپندنت گزارش داد: «فشار بر كميته بين‌المللي المپيك براي بيرون راندن عربستان سعودي، كه به احتمال زياد اين كشور است، رو به افزايش است. تنها كشور بزرگي است كه زنان را در تيم المپيك 2012 خود قرار نداده است. ... اگر عربستان سعودي ... يك تيم مردانه را به لندن بفرستد، ما مي دانيم كه آنها با اعتراضات حقوق برابر و گروه هاي زنان روبرو خواهند شد كه تهديد به اخلال در اين زمينه مي كنند. بازي ها".


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۰:۰۲ توسط:راتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :