فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

اولين ضربات پنالتي در سال 1970

برنامه تغذيه فوتبال

توسعه

در انگلستان، اولين ضربات پنالتي در يك مسابقه حرفه اي در سال 1970 در بوثفري پارك هال بين هال سيتي و منچستريونايتد در نيمه نهايي جام واتني انجام شد و منچستريونايتد برنده شد. اولين بازيكني كه ضربه زد جورج بست بود و اولين بازيكني كه از دست داد دنيس لاو بود. يان مك كچني كه ضربه لاو را مهار كرد نيز اولين دروازه باني بود كه ضربه را زد. ضربه او به تير افقي دروازه برخورد كرد و منحرف شد و هال سيتي را از جام حذف كرد.

ضربات پنالتي براي تصميم گيري در مسابقات جام اتحاديه يوفا و جام برندگان جام در فصل 71–1970 استفاده شد. در 30 سپتامبر 1970، پس از تساوي 4-4 در مجموع در دور اول جام برندگان جام، هونود در اولين ضربات 5-4 مقابل آبردين پيروز شد، زماني كه ضربه جيم فارست به تير دروازه برخورد كرد. پنج هفته بعد، در 4 نوامبر 1970، اولين مسابقه جام ملت هاي اروپا بين اورتون F.C. و بوروسيا مونشن گلادباخ، با تيمي از انگليس كه اين بار 4–3 برنده شد.

در دور اول جام ملت‌هاي اروپا 1972–1973، داور مسابقه بين زسكا صوفيه و پاناتينايكوس را پيش از موعد خاتمه داد و زسكا 3–2 جلو افتاد اما پاناتينايكوس تنها 4 ضربه زد. پاناتينايكوس به يوفا شكايت كرد و بازي لغو شد و ماه بعد دوباره پخش شد، با پيروزي زسكا بدون نياز به ضربات اوت.

فينال كمپئوناتو پائوليستا در سال 1973 در شرايطي مشابه به پايان رسيد. سانتوس در حالي كه هر تيم سه ضربه شوت اوت زده بود، 2–0 از پرتغال پيش افتاد، كه داور آرماندو ماركز به اشتباه (از آنجايي كه هر تيم هنوز دو شوت براي زدن داشت و بنابراين پرتغال هنوز فرصتي براي به تساوي كشيدن امتياز داشت) سانتوس را برنده اعلام كرد. . اتو گلوريا، سرمربي پرتغالي به سرعت تيمش را به بيرون از ورزشگاه هدايت كرد. ظاهراً اين كار براي اطمينان از اين بود كه پس از كشف اشتباه، ضربات اوت نمي تواند از سر گرفته شود، و در عوض بازي مجدداً پخش مي شود و به پرتغال شانس بيشتري براي پيروزي مي دهد. هنگامي كه سانتوس به يك بازي مجدد اعتراض كرد، رئيس اتحاديه فوتبال پائوليستا، اسوالدو تكسيرا دوارته، بازي اصلي را باطل كرد و هر دو تيم را قهرمان مشترك اعلام كرد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۰:۴۷ توسط:راتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :