فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

فدراسيون فوتبال

برنامه تغذيه فوتبال


در گذشته، برخي از مسابقات فوتبال نيز اجازه مي‌دادند تا زمان‌هاي اضافه متوالي قبل از استفاده از ضربات پنالتي انجام شود. آخرين بازي Campeonato Pernambucano de Futebol 1977 كه با پيروزي اسپورت بر نائوتيكو به پايان رسيد، در وقت اضافه چهارم هر كدام 15 دقيقه تعيين شد كه نتيجه آن يك بازي 158 دقيقه بود.
فينال 1922 براي قهرماني آلمان بين Hamburger SV و 1.FC Nürnberg بايد پس از 189 دقيقه در 2-2 لغو شود زيرا غروب آينده بازي را غيرممكن مي كرد. بازي برگشت هفت هفته بعد نيز پس از 158 دقيقه با نتيجه 1-1 لغو شد، زيرا نورنبرگ نتوانست حداقل 8 بازيكن را به دليل مصدوميت به ميدان بفرستد و طبق قوانين آن زمان هيچ تعويضي مجاز نبود.
فينال‌هاي فوتبال مردان بخش اول NCAA در سال‌هاي 1982 و 1985 هر دو قبل از تصميم‌گيري به مرحله 8 (10 دقيقه) وقت اضافه رفتند كه به ترتيب تا دقيقه 160 و 167 ادامه يافت.
در بازي 1 نيمه‌نهايي ليگ فوتبال آمريكاي شمالي 1971 (بهترين از سه سري) بين دالاس تورنادو و روچستر لنسرز، قهرمان گل‌زنان ليگ، كارلوس متيديري از روچستر، با مهرباني در وقت اضافه ششم در دقيقه 176، كمتر از چهار، مسابقه را به پايان رساند. چند دقيقه از انجام دو بازي كامل خجالت مي كشم. هفت روز بعد در بازي 3، دو تيم همچنين يك مسابقه 4-OT، 148 دقيقه اي انجام دادند كه دالاس اين بار پيروز شد. به طور باورنكردني، تنها چهار روز پس از آن، دالاس بازي 1 سري مسابقات قهرماني NASL را در OT 3 به آتلانتا در دقيقه 123 باخت. در مجموع، دالاس در مدت 13 روز 537 دقيقه فوتبال (3 دقيقه كمتر از 6 بازي) بازي كرد.

بيسبال

    MLB - ليگ آمريكا - 8 مه 1984: شيكاگو وايت ساكس در 25 اينينگ 7–6 ميلواكي برورز را شكست داد. بازي 8 ساعت و 6 دقيقه طول كشيد تا تصميم گيري شود. بازي پس از 17 اينينگ با نتيجه مساوي 3-3 متوقف شد و از شب بعد از سر گرفته شد. هارولد بينز براي بردن آن به خانه رفت.
    MLB - ليگ ملي - 1 مي 1926: بازي بين بروكلين رابينز و بوستون بريوز پس از 26 اينينگ با تساوي 1-1 به پايان رسيد.
    MLB – بر حسب زمان – 3 ژوئن 1989: از نظر زمان، هيوستون آستروس در 22 اينينگ با نتيجه 5–4 لس آنجلس داجرز را شكست داد، در حالي كه رافائل راميرز با يك تك ضرب از جف هميلتون به مسابقه 7 ساعته و 14 دقيقه اي پايان داد. بيل دوران برد پيروز را به ثمر رساند و فرناندو والنزوئلا در آن شب با بازيكن پايه اول بازي مي كرد.
    سري جهاني - 26 اكتبر 2018: لس آنجلس داجرز در 18 اينينگ با نتيجه 3-2 بوستون رد ساكس را شكست داد، در حالي كه مكس مونسي با يك شوت انفرادي از روي ناتان ايووالدي به مسابقه 7 ساعته و 20 دقيقه اي پايان داد.
    ليگ مينور – ليگ بين‌المللي – 18 آوريل 1981: در طولاني‌ترين بازي حرفه‌اي بيسبال كه تا كنون با 8 ساعت و 25 دقيقه زمان بازي انجام شده است، پاوتاكت رد ساكس در 33 اينينگ با نتيجه 3–2 روچستر رد وينگز را شكست داد. اين بازي در پايان دوره سي و دوم در ساعت 4:09 صبح به وقت محلي به حالت تعليق درآمد و يك ماه بعد از سر گرفته شد. بازي تعيين كننده 33 فقط 18 دقيقه طول كشيد.
    دانشگاهي – 30 مه 2009: تگزاس لانگ‌هورنز در 25 اينينگ در مسابقات منطقه‌اي آستين در مسابقات قهرماني بيسبال NCAA Division I 2009، بوستون كالج ايگلز را 3–2 شكست داد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۰:۳۲ توسط:راتا موضوع:

تعيين برنده در يك بازي NBA

 برنامه تغذيه فوتبال

براي تعيين برنده در يك بازي NBA، شش وقت اضافه لازم بوده است.

در بازي‌هاي نمايشگاهي (بازي غير رقابتي)، انجام وقت اضافه به‌ويژه اگر بازي غيرمسابقه‌اي (تك بازي) باشد، با صلاحديد مربيان و برگزاركنندگان است.

با شروع فصل 10–2009، بسكتبال يوروليگ، برگزاركننده يوروليگ و يورو كاپ، قانون جديدي را براي بازي‌هاي دو بازي معرفي كرد كه وقت اضافه را حذف كرد، مگر اينكه براي شكستن يك تساوي در مجموع لازم باشد. اين قانون براي اولين بار در مرحله يك چهارم نهايي يورو جام 2009-2010 (كه از تساوي دو بازي تشكيل شده است) استفاده شد، اگرچه هيچ بازي در آن مرحله از مسابقات با تساوي قانوني به پايان نرسيد. بسكتبال يوروليگ اين قانون را به تمام بازي هاي دو بازي در رقابت هاي خود، از جمله يوروليگ، در فصل 11–2010 تعميم داد. يك بازي در دور مقدماتي آن فصل (تنها مرحله يوروليگ كه از تساوي دو بازي استفاده مي كند)، به ويژه بازي برگشت مرحله سوم مقدماتي بين اسپيرو شارلوا و آلبا برلين، پس از قانوني با تساوي به پايان رسيد. در آن بازي هيچ وقت اضافه اي انجام نشد زيرا اسپيرو در بازي رفت و بازي دو بازي پيروز شده بود. اگرچه ساير رقابت‌ها در مراحل مختلف از تساوي دو پا استفاده مي‌كنند، رقابت‌هاي فيبا اروپا تنها مسابقاتي هستند كه تنها در صورت مساوي بودن امتياز كل پس از بازي دوم، از وقت اضافه استفاده مي‌كنند.

تغيير قانون در قوانين فيبا كه از 1 اكتبر 2017 اجرا مي‌شود (ماده D.4.2) به بازي‌هاي مساوي در پايان هر دو بازي مساوي دو بازي اجازه مي‌دهد. در اين تعريف آمده است: "اگر نتيجه در پايان بازي اول مساوي شود، هيچ وقت اضافي بازي نمي شود."

در تورنمنت بسكتبال، يك تورنمنت تك حذفي 64 تيمي كه هر تابستان در ايالات متحده برگزار مي‌شود با جايزه 2 ميليون دلاري برنده، از سال 2018 هيچ وقت اضافه اي برگزار نمي‌شود. بازي‌ها از «Elam Ending» استفاده مي‌كنند كه به نام سازنده آن نامگذاري شده است نيك ايلام، استاد دانشگاه بال استيت، با اين ايده كه مطمئن شود بازي هميشه در يك سبد به پايان مي رسد. با اولين توپ مرده (تايم اوت، خطا، نقض) و 4 دقيقه يا كمتر از زمان چهارم باقي مانده است، ساعت بازي خاموش مي شود (اگرچه ساعت ضربه اي فعال باقي مي ماند). يك امتياز هدف در امتياز سرب فعلي به اضافه هشت امتياز (در ابتدا هفت، اما براي نسخه 2019 تغيير كرد) تعيين مي شود و اولين تيمي كه به هدف برسد يا از آن فراتر رود برنده مي شود. بازي All-Star NBA نيز از سال 2020 از Elam Ending استفاده مي كند. دوره چهارم ساعت بازي ندارد، اما ساعت شات فعال است. در عوض، يك امتياز هدف در امتياز پيشرو پس از سه دوره به اضافه 24 امتياز تعيين مي شود. اولين تيمي كه با هر سبد قانوني (گل زميني، سه امتيازي يا پرتاب آزاد) به آن امتياز مي‌رسد، برنده بازي است.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۵:۰۲ توسط:راتا موضوع:

موتور سواري و ليگ راگبي

برنامه تغذيه فوتبال

موتور سواري

تساوي در مسابقات اتومبيلراني تقريباً هرگز رخ نمي دهد. تقريباً همه اتومبيل هاي مسابقه اي و موتور سيكلت ها داراي فرستنده هاي الكترونيكي هستند كه اطلاعات دقيق زمان را تا هزارم ثانيه منتقل مي كنند. با اين حال ، يك دوربين عكاسي در خط پايان استفاده مي شود و اگر دو وسيله نقليه با هم از خط عبور كنند ، ممكن است موقعيت كراوات اعلام شود. Firecracker 400 1974 تنها مورد در تاريخ مدرن NASCAR است كه در آن يك تساوي در موقعيتي رخ داده است. كال ياربورو و بادي بيكر پس از 160 دور در رده سوم قرار گرفتند. در مسابقات گرندپري فرمول يك ايالات متحده در سال 2002 ، مايكل شوماخر از فراري سعي كرد با هم تيمي خود روبنس باريچلو داغ داغي را انجام دهد اما موفق نشد و 0.011 ثانيه از باريچلو عقب ماند. مقررات ورزشي F1 مقرر مي كند كه در صورت داغ شدن در مسابقه ، امتيازات و جوايز به هم اضافه مي شود و به طور مساوي بين رانندگان مساوي تقسيم مي شود.

در مسابقات موتورسواري گرندپري ، حرارتهاي گرم از دورترين دورها به عنوان يك معيار شكستن جلوگيري مي شود. اين قانون منجر به قهرماني هكتور فوبل در كلاس 125 سي سي موتورسيكلت آلمان در سال 2011 شد ، زيرا عكاسي نتوانست او و يوهان زاركو را از هم جدا كند.

ليگ راگبي
در مسابقات ليگ برتر راگبي استراليا ، ليگ ملي راگبي ، قرعه كشي امكان پذير است ، اما ابتدا مشروط به اضافه كاري امتياز طلايي است. امتياز طلايي در مورد سري State of Origin و مسابقات Four Nations نيز صدق مي كند. در ليگ راگبي در انگلستان ، قرعه كشي نيز امكان پذير است ، مانند بازيهاي ليگ ، اگر امتياز دو تيم تا پايان 80 دقيقه بازي يكسان باقي بماند ، بازي با تساوي به پايان مي رسد و به هر تيم يك امتياز در ليگ تعلق مي گيرد. نه دو تا براي برد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۷:۲۰ توسط:راتا موضوع: