فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

تاريخچه فوتبال اتحاديه

برنامه تغذيه فوتبال

لگد زدن به بازي هاي توپ چندين بار به طور مستقل در چندين فرهنگ به وجود آمد. بازي رقابتي چيني cuju (蹴鞠 ، به معناي واقعي كلمه "ضربه توپ") شبيه فوتبال انجمن مدرن است. بازيكنان Cuju مي توانند از هر قسمتي از بدن جدا از دست ها استفاده كنند و هدف اين بود كه يك توپ را از طريق دهانه اي به تور وارد كنند. در طول سلسله هان (206 پيش از ميلاد - 220 م.) ، بازيهاي cuju استاندارد شده و قوانين وضع شد.

Phaininda و episkyros بازي هاي توپي يوناني بودند. تصويري از بازيكن اپيسكيروس كه با نقش برجسته روي گلدان در موزه ملي باستان شناسي آتن به تصوير كشيده شده است ، در جام قهرماني يوفا ظاهر مي شود. آتنئوس ، نويسنده در سال 228 م ، به بازي هارپاستوم توپ رومي اشاره كرد. Phaininda ، episkyros و harpastum با دست و خشونت بازي مي شد. به نظر مي رسد همه آنها شبيه فوتبال راگبي ، كشتي و واليبال بوده اند تا آنچه كه امروزه به عنوان فوتبال مدرن شناخته مي شود. همانطور كه در مورد "فوتبال اوباش" از قبل مدون ، پيشين همه كدهاي فوتبال مدرن ، اين سه بازي بيشتر در اختيار گرفتن توپ بود تا لگد زدن.

بازيهاي ديگر شامل كمري در ژاپن و چوك گوك در كره بود. در آمريكاي شمالي ، pasuckuakohowog يك بازي توپي بود كه توسط Algonquians انجام مي شد. اين بازي "تقريباً شبيه فوتبال محلي بود كه در اروپا در همان زمان بازي مي شد ، و در آن توپ از طريق دروازه ضربه مي خورد".

فوتبال اتحاديه به خودي خود سابقه اي كلاسيك ندارد. علي رغم شباهت هايي كه با ديگر بازي هاي توپ در سراسر جهان انجام مي شود ، فيفا تشخيص داده است كه هيچ ارتباط تاريخي با هيچ بازي در خارج از اروپا در دوران باستان وجود ندارد. قوانين مدرن فوتبال اتحاديه بر اساس تلاشهاي اواسط قرن 19 براي استانداردسازي انواع مختلف فوتبال در مدارس دولتي انگلستان است. تاريخچه فوتبال در انگلستان حداقل به قرن هشتم ميلادي برمي گردد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۳:۱۰ توسط:راتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :