فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

فوتبال فلورانس

برنامه تغذيه فوتبال

مطلب اصلي: كالسيو فيورنتينو

در قرن شانزدهم ، شهر فلورانس با انجام يك بازي كه امروزه به عنوان "كالسيو استوريكو" ("كيكبال تاريخي") در ميدان سانتا كروچه شناخته مي شود ، فاصله بين عيسي و روزه را جشن گرفت. اشراف جوان شهر با لباس هاي ابريشمي زيبا لباس مي پوشيدند و خود را درگير يك فوتبال خشن مي كردند. به عنوان مثال ، بازيكنان كالسيو مي توانند مشت ها را مشت كرده ، شانه بزنند و حريف را لگد كنند. ضربات زير كمربند مجاز بود. گفته مي شود كه اين بازي به عنوان يك تمرين آموزشي نظامي ايجاد شده است. در سال 1580 ، كنت Giovanni de 'Bardi di Vernio نوشت Discorso sopra' l giuoco del Calcio Fiorentino. گاهي اوقات گفته مي شود كه اين اولين قانون قوانين براي هر بازي فوتبال است. اين بازي پس از ژانويه 1739 (تا زماني كه در ماه مه 1930 دوباره احيا شد) انجام نشد.

عدم موافقت رسمي و تلاش براي ممنوعيت فوتبال

مقاله اصلي: تلاش براي ممنوعيت بازي هاي فوتبال

 تلاشهاي زيادي براي ممنوعيت فوتبال از قرون وسطي تا روزهاي مدرن انجام شده است. اولين قانون در انگلستان در سال 1314 تصويب شد. پس از آن بيش از 30 نفر تنها در انگلستان بين سالهاي 1314 و 1667 دنبال شد. 6 زن از بازي در زمينهاي ليگ فوتبال انگليس و اسكاتلند در سال 1921 محروم شدند ، ممنوعيتي كه فقط در دهه 1970 لغو شد. فوتباليست هاي زن هنوز در برخي از نقاط جهان با مشكلات مشابهي روبرو هستند.

 فوتبال آمريكا نيز با فشارهايي براي ممنوعيت اين ورزش روبرو شد. اين بازي در قرن 19 شبيه فوتبال اوباش بود كه در قرون وسطي اروپا توسعه يافت ، از جمله نسخه اي كه در محوطه دانشگاه معروف به فوتبال قديمي معروف بود و چندين شهرداري بازي آن را در اواسط قرن 19 ممنوع كردند. در قرن بيستم ، بازي به سبك راگبي تبديل شد. در سال 1905 ، فراخوان هايي مبني بر ممنوعيت بازي فوتبال آمريكايي در ايالات متحده به دليل خشونت آن داده شد. جلسه اي كه در آن سال توسط تئودور روزولت ، رئيس جمهور آمريكا برگزار شد ، منجر به تغييرات گسترده اي در قوانين شد كه باعث شد اين ورزش به طور قابل توجهي از ريشه هاي راگبي جدا شود و به ورزش امروزه شبيه شود.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۹:۱۶ توسط:راتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :