فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

اولين سالهاي كدهاي فوتبال

برنامه تغذيه فوتبال

در سال 1863 ، اولين مشخصات مربوط به فوتبال توسط اتحاديه فوتبال تعيين شد. قبل از اين ، توپ ها از مثانه حيوانات متورم ساخته مي شدند ، و پوشش هاي چرمي بعداً به فوتبال كمك مي كردند شكل خود را حفظ كنند. در سال 1872 مشخصات مورد بازبيني قرار گرفت و اين قوانين اساساً بدون تغيير همانطور كه توسط هيئت بين المللي فدراسيون فوتبال تعريف شده است. تفاوت در فوتبال هاي ايجاد شده از زمان اجراي اين قانون به مواد مورد استفاده در ايجاد آنها مربوط مي شود.

فوتبال در طول زمان تغيير چشمگيري داشته است. در دوران قرون وسطي توپها معمولاً از يك پوسته بيروني چرمي پر از تراش چوب پنبه ساخته مي شد. يكي ديگر از روشهاي ايجاد توپ ، استفاده از مثانه حيوانات براي داخل توپ و ايجاد تورم بود. با اين حال ، اين دو شيوه ايجاد توپ باعث مي شود كه توپ به راحتي پنچر شود و براي ضربه زدن ناكافي باشد. تا قرن نوزدهم فوتبالها به شكل امروز فوتبال درآمدند.
ولكانيزاسيون
در سال 1838 ، چارلز گودير لاستيك ولكانيزه را معرفي كرد كه باعث بهبود چشمگير فوتبال شد. ولكانيزاسيون درمان لاستيك است تا به آن ويژگي هاي خاصي مانند استحكام ، كشش و مقاومت در برابر حلال ها را بدهد. ولكانيزاسيون لاستيك همچنين به فوتبال كمك مي كند تا در برابر گرما و سرما متوسط ​​مقاومت كند. ولكانيزاسيون به ايجاد مثانه هاي بادي كمك مي كند كه به آرايش صفحه بيروني فوتبال فشار وارد مي كند. نوآوري چارلز گودير توانايي برگشت به توپ را افزايش داد و ضربه زدن را آسان كرد. اكثر توپ هاي اين زمان چرم برنزه داشتند و هجده قسمت به هم دوخته شده بود. اينها در شش پانل از هر سه نوار چيده شده بودند.

دلايل بهبود

در طول دهه 1900 ، توپ هاي چرمي با توري از همان مواد (در اسپانيايي به عنوان tiento معروف بود) براي دوختن پانل ها ساخته مي شد. اگرچه چرم براي پرتاب و ضربه زدن به توپ مناسب بود ، اما هنگام ضربه زدن به سر (ضربه زدن به سر بازيكن) معمولاً دردناك بود. اين مشكل به احتمال زياد به دليل جذب آب چرم از باران بود ، كه باعث افزايش قابل توجه وزن شده و باعث آسيب سر يا گردن شد. در حدود سال 2017 ، اين نيز با زوال عقل در بازيكنان سابق همراه بود. مشكل ديگر فوتبال هاي اوليه اين بود كه به سرعت خراب مي شدند ، زيرا چرم مورد استفاده در ساخت توپ ها از نظر ضخامت و كيفيت متفاوت بود.

توپ بدون توري چرمي توسط رومانو پولو ، آنتونيو توسوليني و خوان والبونزي در سال 1931 در بل ويل ، استان كوردوبا ، آرژانتين توسعه و ثبت شد. اين توپ نوآورانه (با نام Superball) از سال 1932 توسط اتحاديه فوتبال آرژانتين به عنوان توپ رسمي مسابقات خود انتخاب شد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۰:۱۴ توسط:راتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :