فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

قوانين بازي و بازي كلي

برنامه تغذيه فوتبال

موقعيت دروازه بان تنها موقعيتي است كه از نظر فني در بازي معمولي متمايز است. قوانين بازي ، دروازه بان را از چند جهت از ساير بازيكنان متمايز مي كند و مهمترين آنها را از ممنوعيت دست زدن به توپ معاف مي كند ، هر چند فقط در محوطه جريمه خود. هنگامي كه يك دروازه بان كنترل توپ را در دستان خود دارد ، حريفان اجازه ندارند آنها را به چالش بكشند. دروازه بانان به عنوان تنها مدافع در برابر ضربه پنالتي نقش تخصصي دارند. دروازه بانان ملزم به پوشيدن رنگ هاي متمايز از ساير بازيكنان هستند و مجاز به پوشيدن كلاه و زير لباس ورزشي هستند.

طبق قوانين ، يك بازيكن در تيم بايد در هر زمان به عنوان دروازه بان تعيين شود ، بدين معنا كه اگر دروازه باني اخراج يا مصدوم شود و نتواند بازيكن ديگر را ادامه دهد ، بايد موقعيت دروازه بان را به عهده بگيرد. قوانين به تيم ها اجازه مي دهد تا بازيكني را كه در دروازه به عنوان دروازه بان تعيين شده است عوض كنند، اما در عمل به ندرت اين كار انجام مي شود.

قوانين هيچ گونه محدوديتي براي خروج دروازه بان از محوطه جريمه خود و بازي كردن به عنوان يك بازيكن معمولي قائل نيستند ، هرچند كه دروازه بانان در طول بازي به دروازه خود نزديك مي شوند.

دروازه بانان معمولاً شيرجه هاي فرعي را انجام مي دهند. براي انجام اين كار ، آنها با نزديكترين پا به توپ از زمين بيرون مي آيند و خود را به حالت افقي مي رسانند. در اين مرحله ، ممكن است توپ دور از دروازه گرفته شود يا از بين برود. در حالت دوم ، يك دروازه بان خوب سعي مي كند مطمئن شود كه بازي برگشتي توسط بازيكن تيم حريف انجام نمي شود ، اگرچه اين هميشه ممكن نيست.

از آنجا كه دروازه بانان مي توانند اكثر بازيها را بدون هيچ گونه اقدام خاصي انجام دهند ، در صورت حمله حريف در هر زمان به تمركز بسيار خوبي نياز دارند. دروازه بانان همچنين نياز به "پيش بيني" خوب دارند به اين معني كه آنها مي توانند "بخوانند" جايي كه توپ قرار است برود و با حركت قبل از ضربه يا ضربه زدن به توپ واكنش نشان دهند و سريع تصميم بگيرند كه چه موقع توپ را بگيرند ، مشت كنند يا كف دست كنند.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۶:۱۸ توسط:راتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :