فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

مسابقات فوتبال 1984

برنامه تغذيه فوتبال

فرانسه اولين عنوان اصلي خود را در مسابقات 1984 در خانه به دست آورد، با كاپيتان آنها ميشل پلاتيني كه تنها در 5 بازي 9 گل به ثمر رساند، از جمله گل افتتاحيه در فينال، كه در آن آنها اسپانيا را 2–0 شكست دادند. فرمت نيز تغيير كرد و به جاي اينكه برندگان هر گروه مستقيماً به فينال بروند، دو تيم برتر هر گروه به مرحله نيمه نهايي رفتند. بازي پلي آف مقام سوم نيز لغو شد.

آلمان غربي ميزبان يوفا يورو 1988 بود، اما 2–1 به هلند، رقيب سنتي خود، در نيمه نهايي شكست خورد، كه باعث جشن هاي شديد در هلند شد. هلند در بازي برگشت اولين بازي خود در مرحله گروهي، اتحاد جماهير شوروي را 2-0 در ورزشگاه المپيا در مونيخ شكست داد، مسابقه اي كه در آن ماركو فن باستن يكي از به ياد ماندني ترين گل ها را به ثمر رساند، قهرمان اين مسابقات شد. گل‌ها در تاريخ فوتبال، يك رگبار تماشايي روي دروازه‌بان از جناح راست.

يوفا يورو 1992 در سوئد برگزار شد، و دانمارك برنده شد، كه تنها در فينال ها حضور داشتند زيرا يوفا اجازه نداد يوگسلاوي در آن شركت كند زيرا برخي از ايالت هاي تشكيل دهنده جمهوري سوسياليستي فدرال يوگسلاوي در حال جنگ با يكديگر بودند. دانماركي ها هلند را در ضربات پنالتي در نيمه نهايي شكست دادند، سپس آلمان قهرمان جهان را 2–0 شكست دادند. اين اولين تورنمنت بود كه آلمان يكپارچه در آن شركت كرد و همچنين اولين تورنمنت بزرگي بود كه نام بازيكنان روي پشت آنها چاپ شده بود.
گسترش به 16 تيم
انگلستان ميزبان يوفا يورو 1996 بود، اولين تورنمنتي كه از نامگذاري "يورو [سال]" استفاده مي‌كرد و تعداد تيم‌هاي شركت كننده دو برابر شد و به 16 رسيد. ميزبان، در تكرار نيمه نهايي جام جهاني فوتبال 1990، در ضربات پنالتي توسط آلمان حذف شدند. تيم غافلگيركننده اين مسابقات جمهوري چك تازه تاسيس بود كه در اولين رقابت بين المللي خود پس از انحلال چكسلواكي شركت كرد كه با شكست پرتغال و فرانسه در مرحله حذفي به فينال رسيد. آلمان به لطف اولين گل طلايي تاريخ در يك تورنمنت بزرگ كه توسط اوليور بيرهوف پنج دقيقه مانده به وقت اضافه به ثمر رسيد، فينال را 2–1 برد. اين اولين عنوان آلمان به عنوان يك كشور متحد بود.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۷:۳۷ توسط:راتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :