فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

قوانين دقيق بازي هارپاستوم

برنامه تغذيه فوتبال

اطلاعات كمي در مورد قوانين دقيق بازي وجود دارد، اما منابع نشان مي‌دهند كه اين بازي يك بازي خشن بوده و بازيكنان اغلب در زمين به پايان مي‌رسند. در يونان، يك تماشاگر (از نوع يوناني بازي) زماني كه در وسط بازي گرفتار شد، پايش شكست.

نوشته هاي مربوط به هارپاستوم

آتنائوس مي نويسد:

    Harpastum كه قبلاً به آن phaininda مي گفتند، بازي اي است كه من بيشتر از همه دوست دارم. تلاش و كوشش و خستگي در مسابقات توپ بازي و چرخاندن و چرخاندن شديد گردن بسيار عالي است. از اين رو آنتيفانس، "لعنت به آن، چه دردي در گردن دارم." او بازي را اينگونه توصيف مي كند: "او توپ را گرفت و در حالي كه از هم تيمي خود طفره مي رفت و مي خنديد، آن را به يكي از هم تيمي هايش پاس داد. او آن را از سر راه ديگري كنار زد. بازيكن ديگري كه او به پاهايش بلند كرد. در تمام اين مدت جمعيت با فريادهاي خارج از محدوده، خيلي دور، درست در كنار او، بالاي سرش، روي زمين، بالا در هوا، خيلي كوتاه، آن را به عقب برگردانيد.

جالينوس در «در مورد تمرين با توپ كوچك»  هارپاستوم را اينگونه توصيف مي كند:

    بهتر از كشتي يا دويدن است، زيرا تمام اعضاي بدن را تمرين مي دهد، زمان كمي مي گيرد و هزينه اي ندارد.»؛ اين «تمرين سودمند در استراتژي بود» و مي توانست «با درجات مختلف سختي بازي كرد.» جالين مي افزايد: به عنوان مثال، هنگامي كه افراد با يكديگر روبرو مي شوند و به شدت سعي مي كنند از گرفتن فاصله بين يكديگر جلوگيري كنند، اين تمرين بسيار سنگين و شديد است كه شامل استفاده زيادي از نگه داشتن گردن و بسياري از كشتي ها مي شود.

شاعري گمنام مهارت هاي توپ پيسو را مي ستايد:

    اگر بازگرداندن توپ پرنده، يا بازيابي آن هنگام افتادن روي زمين، و با حركتي غافلگيركننده، دوباره در پرواز آن را در محدوده خود قرار دهيد، از زيركي شما كمتر نيست. براي تماشاي چنين بازي، مردم در انبار باقي مي مانند، و كل جمعيت ناگهان بازي هاي خود را رها مي كنند.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۰:۲۴ توسط:راتا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :