فوتبالي ورزشي فوتبالي ورزشي .

فوتبالي ورزشي

تعيين برنده در يك بازي NBA

 برنامه تغذيه فوتبال

براي تعيين برنده در يك بازي NBA، شش وقت اضافه لازم بوده است.

در بازي‌هاي نمايشگاهي (بازي غير رقابتي)، انجام وقت اضافه به‌ويژه اگر بازي غيرمسابقه‌اي (تك بازي) باشد، با صلاحديد مربيان و برگزاركنندگان است.

با شروع فصل 10–2009، بسكتبال يوروليگ، برگزاركننده يوروليگ و يورو كاپ، قانون جديدي را براي بازي‌هاي دو بازي معرفي كرد كه وقت اضافه را حذف كرد، مگر اينكه براي شكستن يك تساوي در مجموع لازم باشد. اين قانون براي اولين بار در مرحله يك چهارم نهايي يورو جام 2009-2010 (كه از تساوي دو بازي تشكيل شده است) استفاده شد، اگرچه هيچ بازي در آن مرحله از مسابقات با تساوي قانوني به پايان نرسيد. بسكتبال يوروليگ اين قانون را به تمام بازي هاي دو بازي در رقابت هاي خود، از جمله يوروليگ، در فصل 11–2010 تعميم داد. يك بازي در دور مقدماتي آن فصل (تنها مرحله يوروليگ كه از تساوي دو بازي استفاده مي كند)، به ويژه بازي برگشت مرحله سوم مقدماتي بين اسپيرو شارلوا و آلبا برلين، پس از قانوني با تساوي به پايان رسيد. در آن بازي هيچ وقت اضافه اي انجام نشد زيرا اسپيرو در بازي رفت و بازي دو بازي پيروز شده بود. اگرچه ساير رقابت‌ها در مراحل مختلف از تساوي دو پا استفاده مي‌كنند، رقابت‌هاي فيبا اروپا تنها مسابقاتي هستند كه تنها در صورت مساوي بودن امتياز كل پس از بازي دوم، از وقت اضافه استفاده مي‌كنند.

تغيير قانون در قوانين فيبا كه از 1 اكتبر 2017 اجرا مي‌شود (ماده D.4.2) به بازي‌هاي مساوي در پايان هر دو بازي مساوي دو بازي اجازه مي‌دهد. در اين تعريف آمده است: "اگر نتيجه در پايان بازي اول مساوي شود، هيچ وقت اضافي بازي نمي شود."

در تورنمنت بسكتبال، يك تورنمنت تك حذفي 64 تيمي كه هر تابستان در ايالات متحده برگزار مي‌شود با جايزه 2 ميليون دلاري برنده، از سال 2018 هيچ وقت اضافه اي برگزار نمي‌شود. بازي‌ها از «Elam Ending» استفاده مي‌كنند كه به نام سازنده آن نامگذاري شده است نيك ايلام، استاد دانشگاه بال استيت، با اين ايده كه مطمئن شود بازي هميشه در يك سبد به پايان مي رسد. با اولين توپ مرده (تايم اوت، خطا، نقض) و 4 دقيقه يا كمتر از زمان چهارم باقي مانده است، ساعت بازي خاموش مي شود (اگرچه ساعت ضربه اي فعال باقي مي ماند). يك امتياز هدف در امتياز سرب فعلي به اضافه هشت امتياز (در ابتدا هفت، اما براي نسخه 2019 تغيير كرد) تعيين مي شود و اولين تيمي كه به هدف برسد يا از آن فراتر رود برنده مي شود. بازي All-Star NBA نيز از سال 2020 از Elam Ending استفاده مي كند. دوره چهارم ساعت بازي ندارد، اما ساعت شات فعال است. در عوض، يك امتياز هدف در امتياز پيشرو پس از سه دوره به اضافه 24 امتياز تعيين مي شود. اولين تيمي كه با هر سبد قانوني (گل زميني، سه امتيازي يا پرتاب آزاد) به آن امتياز مي‌رسد، برنده بازي است.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۵:۰۲ توسط:راتا موضوع:

موتور سواري و ليگ راگبي

برنامه تغذيه فوتبال

موتور سواري

تساوي در مسابقات اتومبيلراني تقريباً هرگز رخ نمي دهد. تقريباً همه اتومبيل هاي مسابقه اي و موتور سيكلت ها داراي فرستنده هاي الكترونيكي هستند كه اطلاعات دقيق زمان را تا هزارم ثانيه منتقل مي كنند. با اين حال ، يك دوربين عكاسي در خط پايان استفاده مي شود و اگر دو وسيله نقليه با هم از خط عبور كنند ، ممكن است موقعيت كراوات اعلام شود. Firecracker 400 1974 تنها مورد در تاريخ مدرن NASCAR است كه در آن يك تساوي در موقعيتي رخ داده است. كال ياربورو و بادي بيكر پس از 160 دور در رده سوم قرار گرفتند. در مسابقات گرندپري فرمول يك ايالات متحده در سال 2002 ، مايكل شوماخر از فراري سعي كرد با هم تيمي خود روبنس باريچلو داغ داغي را انجام دهد اما موفق نشد و 0.011 ثانيه از باريچلو عقب ماند. مقررات ورزشي F1 مقرر مي كند كه در صورت داغ شدن در مسابقه ، امتيازات و جوايز به هم اضافه مي شود و به طور مساوي بين رانندگان مساوي تقسيم مي شود.

در مسابقات موتورسواري گرندپري ، حرارتهاي گرم از دورترين دورها به عنوان يك معيار شكستن جلوگيري مي شود. اين قانون منجر به قهرماني هكتور فوبل در كلاس 125 سي سي موتورسيكلت آلمان در سال 2011 شد ، زيرا عكاسي نتوانست او و يوهان زاركو را از هم جدا كند.

ليگ راگبي
در مسابقات ليگ برتر راگبي استراليا ، ليگ ملي راگبي ، قرعه كشي امكان پذير است ، اما ابتدا مشروط به اضافه كاري امتياز طلايي است. امتياز طلايي در مورد سري State of Origin و مسابقات Four Nations نيز صدق مي كند. در ليگ راگبي در انگلستان ، قرعه كشي نيز امكان پذير است ، مانند بازيهاي ليگ ، اگر امتياز دو تيم تا پايان 80 دقيقه بازي يكسان باقي بماند ، بازي با تساوي به پايان مي رسد و به هر تيم يك امتياز در ليگ تعلق مي گيرد. نه دو تا براي برد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۷:۲۰ توسط:راتا موضوع:

فوتبال اتحاديه

 برنامه تغذيه فوتبال


اگر هر دو طرف در زمان مقرر (90 دقيقه) تعداد مساوي گل به ثمر رسانده باشند ، بازي معمولاً مساوي محسوب مي شود. در بازيهاي حذفي ، كه بايد برنده اي براي صعود به مرحله بعدي مسابقات مشخص شود ، دو دوره وقت اضافي انجام مي شود. اگر نتيجه حتي پس از اين زمان باقي بماند ، مسابقه از نظر فني يك تساوي باقي مي ماند. با اين حال ، يك ضربات پنالتي (كه به طور رسمي "ضربه از روي نقطه پنالتي" ناميده مي شود) براي تعيين اينكه كدام تيم به مرحله بعدي مسابقات صعود مي كند استفاده مي شود. تيمي كه در ضربات برنده پيروز شود برنده مسابقه است. در مسابقات كم اهميت ، ممكن است وقت اضافي حذف شود و بازي بعد از 90 دقيقه تساوي مستقيما به ضربات پنالتي برسد.

در برخي رقابتها ، مانند جام حذفي ، از سيستم تكراري استفاده مي شود كه در آن بازي تساوي در زمين بازي خارج از خانه در بازي اول تكرار مي شود. اگرچه اين يك تاي بريك پركاربرد بود ، اما پس از تكرارهاي بيش از حد باعث ايجاد مسائل سازماني و عملي شد.

در بازيهاي دو بازي خانگي و خارج از خانه كه بايد در پايان بازي برگشت يك برنده مشخص شود ، اگر گلهاي مجموع تيمها در دو دور يكسان باشد ، ممكن است از قوانين گلهاي خارج از خانه استفاده شود. اين قانون به هر تيمي كه در بازي خارج از خانه خود گلزني بيشتري داشته باشد پيروز مي شود. به طور معمول مي توان از قانون براي جلوگيري از وقت اضافي و پس از وقت اضافي براي جلوگيري از ضربات پنالتي استفاده كرد. همه رقابتهاي باشگاهي يوفا (اروپا) تا سال 2021 از گلهاي خارج از خانه استفاده مي كردند. در مقابل ، مسابقات CONMEBOL (آمريكاي جنوبي) تا سال 2005 از اين قانون استفاده نمي كرد. Major League Soccer ، ليگ Tier One در ايالات متحده و كانادا ، قانون گلهاي خارج از خانه را تا سال 2014 تصويب نكرد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۷:۱۰ توسط:راتا موضوع:

قوانين بازي و بازي كلي

برنامه تغذيه فوتبال

موقعيت دروازه بان تنها موقعيتي است كه از نظر فني در بازي معمولي متمايز است. قوانين بازي ، دروازه بان را از چند جهت از ساير بازيكنان متمايز مي كند و مهمترين آنها را از ممنوعيت دست زدن به توپ معاف مي كند ، هر چند فقط در محوطه جريمه خود. هنگامي كه يك دروازه بان كنترل توپ را در دستان خود دارد ، حريفان اجازه ندارند آنها را به چالش بكشند. دروازه بانان به عنوان تنها مدافع در برابر ضربه پنالتي نقش تخصصي دارند. دروازه بانان ملزم به پوشيدن رنگ هاي متمايز از ساير بازيكنان هستند و مجاز به پوشيدن كلاه و زير لباس ورزشي هستند.

طبق قوانين ، يك بازيكن در تيم بايد در هر زمان به عنوان دروازه بان تعيين شود ، بدين معنا كه اگر دروازه باني اخراج يا مصدوم شود و نتواند بازيكن ديگر را ادامه دهد ، بايد موقعيت دروازه بان را به عهده بگيرد. قوانين به تيم ها اجازه مي دهد تا بازيكني را كه در دروازه به عنوان دروازه بان تعيين شده است عوض كنند، اما در عمل به ندرت اين كار انجام مي شود.

قوانين هيچ گونه محدوديتي براي خروج دروازه بان از محوطه جريمه خود و بازي كردن به عنوان يك بازيكن معمولي قائل نيستند ، هرچند كه دروازه بانان در طول بازي به دروازه خود نزديك مي شوند.

دروازه بانان معمولاً شيرجه هاي فرعي را انجام مي دهند. براي انجام اين كار ، آنها با نزديكترين پا به توپ از زمين بيرون مي آيند و خود را به حالت افقي مي رسانند. در اين مرحله ، ممكن است توپ دور از دروازه گرفته شود يا از بين برود. در حالت دوم ، يك دروازه بان خوب سعي مي كند مطمئن شود كه بازي برگشتي توسط بازيكن تيم حريف انجام نمي شود ، اگرچه اين هميشه ممكن نيست.

از آنجا كه دروازه بانان مي توانند اكثر بازيها را بدون هيچ گونه اقدام خاصي انجام دهند ، در صورت حمله حريف در هر زمان به تمركز بسيار خوبي نياز دارند. دروازه بانان همچنين نياز به "پيش بيني" خوب دارند به اين معني كه آنها مي توانند "بخوانند" جايي كه توپ قرار است برود و با حركت قبل از ضربه يا ضربه زدن به توپ واكنش نشان دهند و سريع تصميم بگيرند كه چه موقع توپ را بگيرند ، مشت كنند يا كف دست كنند.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۶:۱۸ توسط:راتا موضوع:

نسخه نهايي قوانين FA

برنامه تغذيه فوتبال

نسخه نهايي قوانين FA به طور رسمي تصويب و در دسامبر 1863 منتشر شد. برخي از تفاوت هاي قابل توجه با بازي مدرن در زير ذكر شده است:

    هيچ تير عرضي وجود نداشت. گلها را مي توان در هر ارتفاع به ثمر رساند (مانند امروز در فوتبال استراليا).
    در حالي كه اكثر روش هاي دست زدن ممنوع بود ، بازيكنان اجازه داشتند توپ را بگيرند (به شرطي كه با آن دويده يا آن را پرتاب نكنند). يك ضربه منصفانه با يك ضربه آزاد پاداش گرفت (ويژگي اي كه امروزه در شكل هاي مختلف در قوانين فوتبال استراليا ، اتحاديه راگبي و فوتبال آمريكا باقي مانده است).
    يك قانون سخت آفسايد وجود داشت كه بر اساس آن هر بازيكني كه از ضربه زن جلوتر باشد در موقعيت آفسايد قرار داشت (مشابه قانون آفسايد امروز در اتحاديه راگبي). تنها استثنا زماني بود كه توپ از پشت خط دروازه ضربه مي خورد.
    اين پرتاب به اولين بازيكن (در هر دو تيم) تعلق گرفت كه بعد از بازي توپ را لمس كرد. توپ بايد با زاويه اي راست به خط تماس پرتاب شود (مانند امروز در اتحاديه راگبي).
    هيچ ضربه كرنر وجود نداشت. وقتي توپ پشت خط دروازه قرار مي گرفت ، وضعيتي شبيه به راگبي وجود داشت: اگر بازيكن مهاجم ابتدا توپ را بعد از خارج شدن از بازي لمس مي كرد ، تيم مهاجم فرصتي داشت كه ضربه ايستگاهي را از روي دروازه يك ضربه آزاد دريافت كند. نقطه پانزده يارد پشت نقطه اي كه توپ لمس شد (تا حدودي شبيه تبديل در راگبي است). اگر مدافع ابتدا توپ را لمس كرد ، سپس تيم مدافع توپ را از داخل يا پشت خط دروازه (معادل ضربه به دروازه) بيرون انداخت.
    هر بار كه يك گل به ثمر مي رسيد تيم ها تغيير مي كردند.
    قوانين براي دروازه بان ، مسئولان مسابقه ، مجازات نقض قوانين ، مدت زمان مسابقه ، نيمه وقت ، تعداد بازيكنان يا خطوط زمين (به غير از پرچم ها براي مشخص كردن محدوده منطقه بازي) پيش بيني نكرده است. )

در جلسه خود در 8 دسامبر 1863 ، FA موافقت كرد كه ، همانطور كه در زندگي بل در لندن گزارش شده است ، جان Lillywhite قوانين را منتشر كند. اولين بازي كه تحت قوانين جديد انجام شد ، تساوي 0-0 بين بارنز و ريچموند بود. تصويب قوانين در بين باشگاه هاي فوتبال انگليسي رايج نبود. قوانين شفيلد همچنان توسط بسياري مورد استفاده قرار مي گيرد. علاوه بر اين ، با ترجيح يك بازي فيزيكي بيشتر با تأكيد بيشتر بر روي دست زدن به توپ ، چندين نفر در سال هاي اوليه خود از عضويت در FA تصميم گرفتند و بعداً اتحاديه فوتبال راگبي را در سال 1871 تشكيل دادند.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۰:۲۷ توسط:راتا موضوع:

گلزني در فوتبال اتحاديه

برنامه تغذيه فوتبال

در بازي هاي اتحاديه تيم هاي فوتبال براي به ثمر رساندن بيشترين گل در طول مسابقه رقابت مي كنند. يك گل زماني به ثمر مي رسد كه توپ به طور كامل از خط دروازه در دو طرف زمين بازي بين دو تير دروازه عمودي در فاصله 24 فوت (7.32 متر) از يكديگر و زير تير افقي در ارتفاع 8 فوت (2.44 متر) عبور كند. - اين چارچوب به خودي خود هدف ناميده مي شود. هدف هر تيمي اين است كه در يك سر زمين گلزني كند ، در حالي كه مانع از گلزني حريفان در سر ديگر مي شود. تورها معمولاً براي گرفتن توپ هاي گلزن به چارچوب دروازه متصل مي شوند ، اما لازم نيست كه توپ با تور برخورد كند.

قوانين مربوط به گلزني در قانون 10 قوانين بازي شرح داده شده است:

    وقتي تمام توپ از روي خط دروازه ، بين تيركها و زير تير افقي عبور مي كند ، يك گل به ثمر مي رسد ، مشروط بر اين كه هيچ خطايي از سوي تيمي كه گل به ثمر مي رساند مرتكب نشده باشد.
    - قانون 10: تعيين نتيجه مسابقه

مانند ساير مواردي كه توپ خارج از زمين بازي مي رود ، تمام توپ بايد از تمام خط عبور كند ، در غير اين صورت بازي ادامه مي يابد. يك گل به تيمي تعلق مي گيرد كه به دروازه اي حمله كرده است ، صرف نظر از اينكه كدام تيم واقعاً باعث وارد شدن توپ به دروازه شده است. توپ وارد شده به دروازه در اثر بازيكني كه از آن گل دفاع مي كند ، خود گل ناميده مي شود.

اگر توپ به چارچوب دروازه برخورد كند و در بازي باقي بماند ، بازي ادامه مي يابد. گلها را مي توان در خارج از چارچوب دروازه به ثمر رساند.

حتي اگر بازي خطاي جدي بدون ابهام مانع از به ثمر رساندن يك گل شود ، داور نمي تواند يك گل را اهدا كند مگر اينكه توپ همانطور كه در بالا توضيح داده شد وارد دروازه شود. به عنوان مثال ، هيچ پيش بيني اي براي اعطاي يك گل شبيه به پنالتي در فوتبال راگبي يا تخلف دروازه بان در بسكتبال وجود ندارد (اگرچه قبلاً چنين شرطي وجود داشت ، همانطور كه در زير توضيح داده شده است).

يك گل را نمي توان مستقيماً از روي توپ افتاده ، ضربه آزاد غير مستقيم يا پرتاب به ثمر رساند. اگر توپ بدون اين كه توسط بازيكن ديگري لمس شود از دروازه حريف وارد دروازه حريف شود ، بازي با يك ضربه گل شروع مي شود. يك بازيكن نمي تواند مستقيماً از هر شروع مجدد بازي (به غير از ضربه پنالتي) گل به خودي بزند. در اين صورت ضربه كرنر تعلق مي گيرد. هر دوي اين شرايط ، به ويژه مورد اخير ، بسيار نادر است.

در نتيجه تغيير قوانين كه در سال 2019 اعمال شد ، نمي توان با دست يا بازو يك گل تهاجمي به ثمر رساند. اگر دروازه بان توپ را مستقيماً از محوطه جريمه خود به داخل دروازه حريف پرتاب كند ، هيچ گلي به ثمر نمي رسد: در عوض يك ضربه دروازه به طرف مدافع تعلق مي گيرد. اگر توپ در هر شرايطي مستقيماً از دست يا بازوي بازيكن وارد دروازه حريف شود ، دست زدن به عنوان تخلف هندبال مجازات مي شود (حتي اگر غير عمدي بوده يا در غير اين صورت قانوني بوده است). گلزني با دست يا بازو امكان پذير است.

اگر بازيكن يا يكي از مقامات تيم به طور غيرقانوني در زمين بازي قرار بگيرد وقتي تيم آن شخص يك گل به ثمر برساند ، گل ممنوع است و يك ضربه آزاد مستقيم به طرف مقابل تعلق مي گيرد.

پس از به ثمر رساندن يك گل ، بازي با يك ضربه از سوي طرفي كه گل را دريافت كرد ، از سر گرفته مي شود.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۳:۵۹ توسط:راتا موضوع:

تاريخچه گلها و تورهاي فوتبال

 برنامه تغذيه فوتبال

گل هاي فوتبال براي اولين بار در اواخر قرن 16 و اوايل قرن 17 در انگلستان شرح داده شد. در سالهاي 1584 و 1602 ، جان نوردن و ريچارد كارو به "اهداف" در پرتاب كورنيش اشاره كردند. كارو چگونگي ايجاد اهداف را توضيح داد: "آنها دو بوته در زمين مي اندازند ، حدود هشت يا ده پا از هم جدا مي شوند ؛ و مستقيماً در برابر آنها ، ده يا دوازده [دوازده] گل مي زنند ، و ساير آنها در فاصله اي مشابه ، كه گلهاي خود را گرم مي كنند". اولين اشاره به گلزني در نمايشنامه جان دي ، گداي كور بتنال گرين (انجام شده در حدود 1600 ؛ چاپ 1659) است. به طور مشابه در شعري در سال 1613 ، مايكل درايتون به "هنگامي كه توپ را پرتاب مي كند ، و آن را به گل هدايت مي كند ، در اسكادران هاي جلوتر مي روند" اشاره مي كند. تيرهاي محكم براي اولين بار توسط قوانين شفيلد معرفي شدند. تورهاي فوتبال توسط مهندس ليورپول جان برودي در سال 1891 اختراع شد و آنها كمك لازم براي بحث در مورد اينكه آيا يك گل به ثمر رسيده بود يا خير ، بودند.
مناطق پنالتي و دروازه
اطلاعات بيشتر: محوطه جريمه

دو جعبه مستطيلي در زمين مقابل هر دروازه مشخص شده است.

منطقه دروازه (محاوره اي "جعبه شش حياط") ، شامل مستطيلي است كه توسط خط دروازه تشكيل شده است ، دو خط كه از خط دروازه 5.5 متر (6 متر) از تيرك دروازه ها شروع شده و 5.5 متر (6 متر) شروع مي شود. از خط دروازه وارد زمين مي شوند و خطي كه به آنها مي پيوندد ، يعني يك مستطيل 6 دور در 20 دور است. ضربات گل و هر ضربه آزاد توسط تيم مدافع ممكن است از هر نقطه در اين منطقه گرفته شود. ضربات آزاد غيرمستقيم كه به تيم مهاجم در محدوده دروازه اعطا مي شود از نقطه روي خط موازي خط دروازه ("خط شش حياط") در نزديكترين محل نقض گرفته مي شود. آنها را نمي توان به خط دروازه نزديك كرد. به همين ترتيب ، توپ هاي قطره اي كه در غير اين صورت به خط دروازه نزديك تر مي شوند در اين خط گرفته مي شوند.

محوطه جريمه (محاوره اي "محوطه 18 حياط" يا فقط "جعبه") به طور مشابه توسط خط دروازه و خطوط گسترش يافته از آن شكل مي گيرد ، اما خطوط آن 16.5 متر (18 متر) از تيرك دروازه ها شروع شده و 16.5 متر گسترش مي يابد. (18 متر) وارد ميدان شويد. يعني اين يك مستطيل 44yds در 18 yds است. اين منطقه عملكردهاي متعددي دارد كه برجسته ترين آنها اين است كه دروازه بان كجا مي تواند توپ را اداره كند و جايي كه خطاي مدافع ، كه معمولاً با يك ضربه آزاد مستقيم مجازات مي شود ، با يك ضربه پنالتي مجازات مي شود. تا سال 1902 هر دو محوطه دروازه و پنالتي به صورت نيم دايره شكل گرفت.

نقطه پنالتي (در اصطلاح عاميانه "نقطه پنالتي" يا فقط "نقطه") 11 متر (12 متر) جلوتر از مركز دروازه است: اين نقطه اي است كه ضربات پنالتي از آن گرفته مي شود.

قوس پنالتي (محاوره اي "D") از لبه بيروني محوطه جريمه ، 9.15 متر (10 متر) از نقطه پنالتي مشخص شده است. اين ، به همراه محوطه جريمه ، يك منطقه محروميت براي همه بازيكنان غير از ضربه پنالتي و دروازه بان مدافع هنگام ضربه پنالتي است.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۴:۵۰ توسط:راتا موضوع:

اولين سالهاي كدهاي فوتبال

برنامه تغذيه فوتبال

در سال 1863 ، اولين مشخصات مربوط به فوتبال توسط اتحاديه فوتبال تعيين شد. قبل از اين ، توپ ها از مثانه حيوانات متورم ساخته مي شدند ، و پوشش هاي چرمي بعداً به فوتبال كمك مي كردند شكل خود را حفظ كنند. در سال 1872 مشخصات مورد بازبيني قرار گرفت و اين قوانين اساساً بدون تغيير همانطور كه توسط هيئت بين المللي فدراسيون فوتبال تعريف شده است. تفاوت در فوتبال هاي ايجاد شده از زمان اجراي اين قانون به مواد مورد استفاده در ايجاد آنها مربوط مي شود.

فوتبال در طول زمان تغيير چشمگيري داشته است. در دوران قرون وسطي توپها معمولاً از يك پوسته بيروني چرمي پر از تراش چوب پنبه ساخته مي شد. يكي ديگر از روشهاي ايجاد توپ ، استفاده از مثانه حيوانات براي داخل توپ و ايجاد تورم بود. با اين حال ، اين دو شيوه ايجاد توپ باعث مي شود كه توپ به راحتي پنچر شود و براي ضربه زدن ناكافي باشد. تا قرن نوزدهم فوتبالها به شكل امروز فوتبال درآمدند.
ولكانيزاسيون
در سال 1838 ، چارلز گودير لاستيك ولكانيزه را معرفي كرد كه باعث بهبود چشمگير فوتبال شد. ولكانيزاسيون درمان لاستيك است تا به آن ويژگي هاي خاصي مانند استحكام ، كشش و مقاومت در برابر حلال ها را بدهد. ولكانيزاسيون لاستيك همچنين به فوتبال كمك مي كند تا در برابر گرما و سرما متوسط ​​مقاومت كند. ولكانيزاسيون به ايجاد مثانه هاي بادي كمك مي كند كه به آرايش صفحه بيروني فوتبال فشار وارد مي كند. نوآوري چارلز گودير توانايي برگشت به توپ را افزايش داد و ضربه زدن را آسان كرد. اكثر توپ هاي اين زمان چرم برنزه داشتند و هجده قسمت به هم دوخته شده بود. اينها در شش پانل از هر سه نوار چيده شده بودند.

دلايل بهبود

در طول دهه 1900 ، توپ هاي چرمي با توري از همان مواد (در اسپانيايي به عنوان tiento معروف بود) براي دوختن پانل ها ساخته مي شد. اگرچه چرم براي پرتاب و ضربه زدن به توپ مناسب بود ، اما هنگام ضربه زدن به سر (ضربه زدن به سر بازيكن) معمولاً دردناك بود. اين مشكل به احتمال زياد به دليل جذب آب چرم از باران بود ، كه باعث افزايش قابل توجه وزن شده و باعث آسيب سر يا گردن شد. در حدود سال 2017 ، اين نيز با زوال عقل در بازيكنان سابق همراه بود. مشكل ديگر فوتبال هاي اوليه اين بود كه به سرعت خراب مي شدند ، زيرا چرم مورد استفاده در ساخت توپ ها از نظر ضخامت و كيفيت متفاوت بود.

توپ بدون توري چرمي توسط رومانو پولو ، آنتونيو توسوليني و خوان والبونزي در سال 1931 در بل ويل ، استان كوردوبا ، آرژانتين توسعه و ثبت شد. اين توپ نوآورانه (با نام Superball) از سال 1932 توسط اتحاديه فوتبال آرژانتين به عنوان توپ رسمي مسابقات خود انتخاب شد.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۰:۱۴ توسط:راتا موضوع:

اصطلاحات فوتبال انگليسي

برنامه تغذيه فوتبال

اصطلاحات ديگر
گذشته از نام خود بازي ، ديگر كلمات خارجي بر اساس اصطلاحات فوتبال انگليسي شامل نسخه هاي بسياري از كلمه گل (اغلب در زبانهاي عاشقانه gol) است. در سوئيس آلماني زبان ، schútte (بازل) يا tschuutte (زوريخ) ، كه از شاخه انگليسي گرفته شده است ، به معني "بازي فوتبال" است. همچنين ، كلمات مشتق شده از kick به آلماني (اسم Kicker) و سوئدي (فعل kicka) راه يافته است. در فرانسه لو پنالتي به معني ضربه پنالتي است. با اين حال ، عبارت tir au but (ضربات روشن روي دروازه) اغلب در زمينه ضربات پنالتي استفاده مي شود. در پرتغالي برزيل ، به دليل حضور گسترده فوتبال در فرهنگ برزيل ، بسياري از كلمات مربوط به اين ورزش به زبان روزمره راه يافته است ، از جمله فعل chutar (از شوت زدن) - كه در اصل به معني "ضربه زدن به فوتبال" بود ، اما اكنون گسترده ترين معادل فعل انگليسي "ضربه زدن" است. در بلغارستان ضربه پنالتي دوزپا ناميده مي شود (дузпа ، از كلمات فرانسوي douze pas - دوازده مرحله). در ايتاليا ، در كنار اصطلاح calcio ، اغلب از pallone (به معناي واقعي كلمه در ايتاليايي توپ) ، به ويژه در سيسيل (u palluni) استفاده مي شود. در هنگ كنگ ، 十二 literally (به معناي واقعي كلمه ده دو حياط ، جايي كه ده دو به معني دوازده است) به ضربه پنالتي اشاره دارد كه در فاصله 12 ياردي از خط دروازه قرار دارد.

فوتبال آمريكايي در ايالات متحده

فوتبال آمريكا محبوب ترين ورزش در ايالات متحده است. ليگ ملي فوتبال داراي بالاترين درآمد و ميانگين حضور در بين ليگ هاي ورزشي جهان است. در ايالات متحده اغلب از اين بازي به عنوان "فوتبال" ياد مي شود.

سازمان در ايالات متحده
در ايالات متحده هيچ هيئت حاكمه ملي براي فوتبال آمريكا يا يك هيئت حاكمه قاره اي براي آمريكاي شمالي وجود ندارد. يك نهاد حكومتي بين المللي وجود دارد ، فدراسيون بين المللي فوتبال آمريكا يا IFAF. با توجه به جايگاه خود به عنوان يك ورزش محبوب ، فوتبال در ليگ هايي با اندازه ، سن و كيفيت مختلف در همه مناطق كشور انجام مي شود. يك تيم / آكادمي ممكن است به عنوان "برنامه فوتبال" ناميده شود - نبايد با برنامه فوتبال اشتباه گرفته شود.


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۱۳ توسط:راتا موضوع:

اتحاديه راگبي به فوتبال آمريكا

برنامه تغذيه فوتبال

از اتحاديه راگبي

همچنين ببينيد: مقايسه اتحاديه فوتبال و راگبي آمريكا

اتحاديه راگبي و فوتبال آمريكايي منشاء يكساني دارند ، اما به بازي هاي بسيار متفاوتي تبديل شده اند. هر دو بسيار فيزيكي هستند و به انواع بدن مشابه با سرعت و قدرت بالا نياز دارند. [51]
نام كشور سطح اتحاديه راگبي برتر سطح بالاي فوتبال آمريكايي سطح نمايندگي برتر دوران بازي
كالين اسكاتز استراليا دانش آموزان استراليايي NFL ، St. Louis Cardinals Australia 1980s
استيو تسكر ايالات متحده Northwestern University NFL، Buffalo Bills Pro Bowl 1985–1997
Gavin Hastings Scotland International WLAF Scotland/British Lions 1990s
Gary Parker Scotland Club (Melrose RFC) WLAF N/A 1980s/90s
گري اندرسون آفريقاي جنوبي دبيرستان برتون وود ، دوربان ، آفريقاي جنوبي NFL ، پيتسبورگ استيلرز ، فيلادلفيا ايگلز ، سان فرانسيسكو 49ers ، مينه سوتا وايكينگز ، تنسي تايتانز N/A 1982–2004
ريچارد تارديتس فرانسه ،
بعدها USA Biarritz Olympique ، USA NFL ، Arizona Cardinals ، New England Patriots USA راگبي 1980s/90s
ديويد ديكسون نيوزلند نيوزلند زير 19 سال NFL ، مينه سوتا وايكينگز نيوزلند 1994–2004
Haloti Ngata دبيرستان Highland ايالات متحده ، سالت ليك سيتي ، يوتا NFL ، Baltimore Ravens N/A 2006–2018
استوارت بردلي دبيرستان Highland ايالات متحده ، سالت ليك سيتي ، يوتا NFL ، فيلادلفيا ايگلز N/A 2007–2013
Hayden Smith Australia Premier Premier Rugby NFL، New York Jets USA Rugby 2012–2013
المپيك ناتي ابنر ايالات متحده
(ايالات متحده) ليگ ملي فوتبال
(نيوانگلند) ايالات متحده آمريكا (7s) 2012–
دانيل آدونگو كنيا سوپر راگبي NFL ، ايندياناپوليس كلتز 2011–2015
الكس گري راگبي برتر انگلستان NFL ، Atlanta Falcons 2017–2020
Christian Scotland-Williamson United Kingdom Premier League Rugby NFL، Pittsburgh Steelers 2018–2020
Christian Wade UK Premiership Rugby NFL، Buffalo Bills 2019–
لكي فتو تونگا و راگبي دبيرستان ايالات متحده
دبيرستان هريمان NFL ، كاردينالز آريزونا 2020–


برچسب: برنامه تغذيه فوتبال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۰:۴۷ توسط:راتا موضوع: